Genel Bilgi
Kod | BMM215 |
Ad | Elektromanyetik Alan Teorisi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | MUHARREM KARAASLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
MUHARREM KARAASLAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Elektromanyetik alanların doğasının ve etkileşimlerinin kavranması
Dersin İçeriği
Elektromanyetizmanın doğası, elektrik alanlar, manyetik alanlar, gradyant, diverjans, dönel, Elektrostatik: Maxwell denklemleri, yük ve akım dağılımları, Coulomb yasası, Gauss yasası, elektrik skaler potansiyeli, İletkenler, yalıtkanlar, sınır değerleri, kapasitans, elektrostatik potansiyel enerji, Manyetostatik: Manyetik kuvvetler ve torklar, Biot-Savart yasası, manyetizma için Gauss yasası, Ampere yasası, vektör manyetik potansiyel, malzemelerin manyetik özellikleri, manyetik sınır koşulları, endüktans, manyetik enerji
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Uygulamalı Elektromanyetiğin Temelleri, Fawwaz T. Ulaby, Nobel Yayınları. ISBN: 9786051333724, 2021.
Notlar
Mühendislik Elektromanyetiğinin Temelleri, D. K. Cheng, Palme Yayınları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Elektriksel ve manyetik enerjiyi bilir. |
ÖÇ02 | Gradyant, diverjans, dönel operatörlerini kullanabilir. |
ÖÇ03 | Elektromanyetizmanın doğasını, elektrik ve manyetik alanları ifade edebilir. |
ÖÇ04 | Maxwell denklemlerini elektrostatik ve manyetostatik alanlar için uygulayabilir. |
ÖÇ05 | Maxwell denklemlerini ifade eder. |
ÖÇ06 | Malzemelerin elektriksel ve manyetik özelliklerini analiz edebilir. |
ÖÇ07 | Elektrik ve manyetik sınır koşulları ile kapasitans ve endüktansın bulur. |
ÖÇ08 | Elektrik ve manyetik alan arasındaki ilişkiyi matematiksel olrak ifade eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere; matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözebilme becerisi. | 5 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri tanımlama. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri modelleme. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme ve sonuçları yorumlayabilme | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve tasarlayabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktorunun bilimsel çalışmalarındaki problemlerini ve isteklerini anlayabilme. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliğinde kalibrasyon ve kalite güvence sistemleri konularında bilinç sahibi olabilme. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Deney yapma ve tasarlama. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş sorunların farkında olma. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinler arası takım çalışması yapabilme. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Elektromanyetiğe giriş | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Vektör Analizi ve çarpımları | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Koordinat sistemleri | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Gradyent, Diverjans, Diverjans Teoremi | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Dönel, Laplasyan, Stokes Teoremi | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Elektrostatik ve Maxwell denklemleri | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Coulomb, Gauss yasaları ve Poisson denklemi | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İletkenler, Yalıtkanlar ve Sınır değerleri | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kapasitans ve elektrostatik potansiyel enerji | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Manyetostatik, manyetik kuvvet ve torklar | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Biot-Savart yasası, Ampere yasası | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Malzemelerin manyetik özellikleri | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Manyetik sınır koşulları | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Problem Saati | Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Problem çözme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Problem çözme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |