Genel Bilgi
Kod | BMM207 |
Ad | Devre Analizi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi CABBAR VEYSEL BAYSAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi CABBAR VEYSEL BAYSAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Elektrik-elektronik devrelerin analizi için gereken temel kavramlar ve teorik analiz yöntemlerinin öğrenilmesi
Dersin İçeriği
Elektrik devre değişkenleri ve temel elemanları : Akım, gerilim, güç ve enerji. Basit devre elemanları ve kaynakları. Temel direnç devreleri: Kirchoffun gerilim ve akım yasaları, seri ve veya paralel bağlı dirençli devrelerde akım gerilim hesaplamaları. Devre analiz teknikleri: Düğüm Gerilimleri Yöntemi ile devre çözümü , Dal ve Çevre Akımları Yöntemi ile devre çözümü .Thevenin ve Norton teoremleri, kaynak dönüştürme süperpozisyon prensibi. Endüktans, kapasitans. RL, RC devrelerinin geçici düzen analizi. RLC devrelerinin geçici düzen analizi . Sinüzoidal Sürekli Halin (SSH) , kompleks sayılar, fazör kavramı, SSHde devre elemanları , empedans ve güç tanımları . SSHde elektrik devreleri güç analiz yöntemleri . Eşlenik endüktans ve trafolar. SSHde devrelerin frekans tepkisi . Bode diyagramlari ve filtre devreleri . Laplace dönüşümü ile devre analizi .
Dersin Ön Koşulu
Mühendisler için Matematik I ve II derslerini almış olmak. Lineer Cebir dersini almış olmak.
Kaynaklar
Ders Kitabı: Temel Mühendislik Devre Analizi, J. David Irwin, R.Mark Nelms (Timur Aydemir -Türkçe Tercüme) ,10 baskı, Nobel Akademik Yayınları 2013.
Notlar
Ders slaytları ve çözümlü problemler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Elektrik devresi değişkenleri; akım, gerilim, güç ve enerji. |
ÖÇ02 | Ohm yasası, Kirchhoff akım ve gerilim yasaları. |
ÖÇ03 | Düğüm gerilimleri, çevre akımları, süperpozisyon, kaynak dönüştürme ve Thevenin/Norton eşdeğer yöntemleri. |
ÖÇ04 | Endüktans, kapasitans ve karşılıklı endüktans kavramları. |
ÖÇ05 | RL, RC ve RLC devrelerinin geçici düzen analizi. |
ÖÇ06 | Sinüzoidal Sürekli Hal de devre analizi ve güç hesapları. |
ÖÇ07 | Devrelerin frekans tepkisi analizi ve Laplace dönüşümünü devre analizinde kullanımı. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere; matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözebilme becerisi. | 3 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri tanımlama. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri modelleme. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme ve sonuçları yorumlayabilme | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve tasarlayabilme. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktorunun bilimsel çalışmalarındaki problemlerini ve isteklerini anlayabilme. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliğinde kalibrasyon ve kalite güvence sistemleri konularında bilinç sahibi olabilme. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Deney yapma ve tasarlama. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş sorunların farkında olma. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinler arası takım çalışması yapabilme. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Elektrik devre değişkenleri : Akım, gerilim, güç ve enerji. | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
2 | Basit elektrik devre elemanları ve kaynaklar. | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
3 | Temel direnç devreleri: Kirchoffun gerilim ve akım yasaları, seri ve/veya paralel bağlı dirençli devrelerde akım gerilim hesaplamaları. | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
4 | Devre analiz teknikleri-1: Düğüm Gerilimleri Yöntemi ile devre çözümü , Dal ve Çevre Akımları Yöntemi ile devre çözümü . | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
5 | Devre analiz teknikleri-2: Thevenin ve Norton teoremleri, kaynak dönüştürme süperpozisyon prensibi. | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
6 | Endüktans, kapasitans. | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
7 | RL, RC devrelerinin geçici düzen analizi. | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | RLC devrelerinin geçici düzen analizi . | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
10 | Sinüzoidal Sürekli Halin (SSH) , kompleks sayılar, fazör kavramı, empedans. | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
11 | SSHde devre elemanları ve güç tanımları,güç analiz yöntemleri . | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
12 | Eşlenik endüktans ve trafolar. | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
13 | SSHde devrelerin frekans tepkisi . | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
14 | Bode diyagramlari ve filtre devreleri . | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
15 | Laplace Yöntemi ile Devre analizi | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |