Genel Bilgi
Kod | MSE210 |
Ad | Meslek Etiği |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ILGIN ÖZŞAHİNOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. ILGIN ÖZŞAHİNOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı ahlâk ve etikle ilgili temel kavramlar ve teorileri öğretmek, sosyal, kültürel, ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleğini tanıtmak, eğitim ve öğrenme hakkı eğitim, öğretim, öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkelerin öğretilmesi, eğitim paydaşlarıyla (işverenler/yöneticiler, meslektaşlar, veliler, meslek kuruluşları ve toplumla) ilişkilerde etik ilkelerin tartışılması, eğitim/okul yöneticileri, veliler ve çocukların ahlaki/etik sorumluklarını göstermek, iş ve meslek hayatında etik dışı davranışları, okulda ve eğitimde etik dışı davranışları, etik ikilemleri, sorunları ve çözüm yollarını öğretmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Ahlak ve etik kavramı ve bu iki kavram arasındaki ilişki,Ahlak ve etik ile ilgili temel kavramlar ve kuramlar,Kişisel ve mesleki değerler ve etik bilinç,Meslek ahlakı ve etiği,Ahlaki ve etik açıdan öğretmenlik mesleği,Mesleki kimlik ve etik,Öğretmenlik mesleğinde etik ilke ve kodlar,Okulda etik kültürün oluşturulması,Öğretmenlik mesleğinde etik ikilemler, etik dışı davranışlar ve çözüm yolları,Öğretmenlik mesleğinde etik ikilemler, etik dışı davranışlar ve çözüm yolları,Türkiye’de kamu yönetiminde etik ile ilgili yasal düzenlemeler,Milli eğitim bakanlığı tarafından yapılan etik ile ilgili yasal düzenlemeler,Etik liderlik,Okulda ahlak ve etik eğitimi; konularını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Aynal Öztürk, Ş., Kumandaş Öztürk, H., Ersanlı, K., Ersanlı, E. (2020). Okul öncesi öğretmenleri meslek etiği. Ankara: Eğiten Kitap
Notlar
ILGIN ÖZŞAHİNOĞLU GÖKBOĞA Ders Notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Etik ve ahlak kavramlarını tanımlar. |
ÖÇ02 | Eğitim ve öğretimdeki etik ilkeleri açıklar. |
ÖÇ03 | Öğretmenlik meslek etiği ile ilgili bilgileri uygular. |
ÖÇ04 | Öğretmenlik etik ilkelerini çocuklara ve ailelere karşı uygular. |
ÖÇ05 | Etik dışı davranışlar ile karşı karşıya kaldığında çözüm yolu üretir. |
ÖÇ06 | Türkiye’de kamu yönetiminde etik ile ilgili yasal düzenlemeleri açıklar. |
ÖÇ07 | Okul öncesi eğitimdeki etik kuralları açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini sınıf yönetimine ve uygulamalarına yansıtır. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. | 2 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ahlak ve etik kavramı ve bu iki kavram arasındaki ilişki | Verilen kaynağı okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Ahlak ve etik ile ilgili temel kavramlar ve kuramlar | Verilen kaynağı okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kişisel ve mesleki değerler ve etik bilinç | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
4 | Ahlaki ve etik açıdan öğretmenlik mesleği | Makale İnceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası |
5 | Mesleki kimlik ve etik-Okul öncesi Eğitim ve Etik Kurallar | Verilen kaynağı okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Öğretmenlik mesleğinde etik ilke ve kodlar-Çocuğa, aileye, topluma, mesleğine karşı sorumluluklar | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Öğretmenlik mesleğinde etik ilke ve kodlar 2 | Makale inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Okulda etik kültürün oluşturulması | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Öğretmenlik mesleğinde etik ikilemler, etik dışı davranışlar ve çözüm yolları 1 | İlgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Rol Oynama, Örnek Olay |
11 | Öğretmenlik mesleğinde etik ikilemler, etik dışı davranışlar ve çözüm yolları 2 | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Rol Oynama |
12 | Türkiye’de kamu yönetiminde etik ile ilgili yasal düzenlemeler | İlgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Milli eğitim bakanlığı tarafından yapılan etik ile ilgili yasal düzenlemeler | Ders notlarını inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
14 | Etik liderlik - Okul Öncesi Öğretmenleri Meslek Etiği Ölçeği | İlgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Okulda ahlak ve etik eğitimi/ Özel Eğitime Gereksinimi Olan Çocuklarla İlgili Sorumluluklar | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Rol Oynama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |