Genel Bilgi
Kod | SY548 |
Ad | Balıklarda Görülen Parazitik Kopepod Türleri ve Biyolojileri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ARGUN AKİF ÖZAK |
Dersin Amacı / Hedefi
Parazitik kopepodlar, balık yetiştiriciliğinde çok sık karşılaşılan ve oldukça fazla sayıda türe sahip küçük canlı gruplarıdır. Bu ders, tatlı su ve deniz balıklarının yetiştiriciliğinde karşılaşılan parazitik kopepod tür teşhislerinin doğru yapılabilmesini sağlamak amacıyla açılmıştır.
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında, parazitik kopepodların sistematikteki yeri, genel morfolojisi, biyolojisi, yaşam döngüsü ve balıklarda hastalıklara neden olan parazitik koepepodların morfolojik tanımlanmasına yönelik teşhis yöntemleri anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Boxshall, G. A. & Halsey, S. A. 2004. Copepod Diversity. The Ray Society, UK. ISBN: 0903874318
Notlar
Sea Lice Biology and Control by Jim Treasurer, Ian Bricknell, 5m Publishing, UK
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Parazitik kopepodların biyoçeşitliliği ve genel morfolojileri hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ02 | Parazitik kopepodların türlerini ayırt edebilecek yöntemleri öğrenir ve uygular. |
ÖÇ03 | parazitik kopepodların biyolojileri ve yaşam döngülerini öğrenir. |
ÖÇ04 | Balık yetiştiriciliğinde en sık karşılaşılan parazitik kopepod türlerini öğrenir. |
ÖÇ05 | Parazitik kopepodlara karşı uygulanan mücadele yöntemlerini öğrenir ve uygular. |
ÖÇ06 | Parazitik kopepadları balık üzerinden bulur, izole eder, inceler ve tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanındaki kurumsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanında uzmanlaştığı konularla ilgili kullanılan metot ve teknikleri değerlendirme ve ölçme için yeterli bilgiye sahip olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarında uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri paralel bilim dallarındaki bilgilerle sentezler ve yeni teoriler üretir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarındaki uzmanlaştığı konularla ilgili veri toplar, sonuçları değerlendirir, neden sonuç ilişkisi kurup çözüm önerileri üretir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı tek başına planlayabilir ve yürütebilir. Uzmanlaştığı konu itibariyle meydana gelebilecek problemlerin çözümüne, bireysel veya yardımcı araştırıcı olarak katkıda bulunur ve sorumluluk alır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır ve bu kaynaklardan yararlanır. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Alanında kazanmış olduğu uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik birikimleri hayata geçirir ve toplum yararına kullanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. Uzmanlaştığı konu ile ilgili olarak yazılı ve sözlü iletişimler kurar, toplantıları, seminerleri takip eder. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. Uzmanı olduğu alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanları ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirir. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında kazanmış olduğu bilgi ve deneyim birikimlerini, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı üretim tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Parazitik kopepodların sistematiği | Verilen kaynaklardan hazırlanılarak gelinecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Parazitik kopepodların genel özellikleri | Verilen kaynaklardan hazırlanılarak gelinecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Parazitik kopepodların biyolojik özellikleri | Verilen kaynaklardan hazırlanılarak gelinecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Tatlı su balıklarında görülen parazitik kopepodlar ve morfolojileri- I. bölüm | Verilen kaynaklardan hazırlanılarak gelinecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Tatlı su balıklarında görülen parazitik kopepodlar ve morfolojileri- II. bölüm | Verilen kaynaklardan hazırlanılarak gelinecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Tatlı su balıklarında görülen parazitik kopepodların yaşam döngüleri | Verilen kaynaklardan hazırlanılarak gelinecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | Parazitik kopepodların örneklenmesi | Verilen kaynaklardan hazırlanılarak gelinecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Parazitik kopepodların preparat haline getirlimesi ve mikroskop incelemesi | Verilen kaynaklardan hazırlanılarak gelinecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Deniz balıklarında görülen parazitik kopepodlar ve morfolojileri- I. bölüm | Verilen kaynaklardan hazırlanılarak gelinecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Deniz balıklarında görülen parazitik kopepodlar ve morfolojileri- II. bölüm | Verilen kaynaklardan hazırlanılarak gelinecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Deniz balıklarında görülen Parazitik kopepodların yaşam döngüleri | Verilen kaynaklardan hazırlanılarak gelinecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Parazitik kopepodların tür tespitinde kullanılan yöntemler I. bölüm | Verilen kaynaklardan hazırlanılarak gelinecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Parazitik kopepodların tür tespitinde kullanılan yöntemler II. bölüm | Verilen kaynaklardan hazırlanılarak gelinecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Parazitik kopepodların tür tespitinde kullanılan yöntemler III. bölüm | Verilen kaynaklardan hazırlanılarak gelinecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |