EFMZ109 Mesleği Tanıma ve Kariyer Planlama

2 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMZ109
Ad Mesleği Tanıma ve Kariyer Planlama
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ADNAN GÜMÜŞ


Dersin Amacı

Bu dersin amacı felsefe grubu mesleğine giren bireylerin kariyer alanlarına, üniversite yaşamına vb. yönelik farkındalık kazanmaları

Dersin İçeriği

Üniversite öğrencilerinde kariyer farkındalığı yaratmak ve onlara kariyer yolculuklarında destek sağlamak için hazırlanan bir derstir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Hasan TUTAR (2020). Kariyer Planlaması ve Yönetimi. Seçkin Yayıncılık. Ankara.

Notlar

Feride BACANLI ve Kemal ÖZTEMEL (2017). Kariyer Gelişim Kuramlarının Kariyer Danışmasına Uygulanması.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Üniversite kavramının farkına varır
ÖÇ02 Mezuniyet sonrası kariyer geleceğinin planlanlar
ÖÇ03 Felsefe grubu alanının yaşam ile ilişkisini kavrar
ÖÇ04 Felsefe grubu öğretmeninin hangi dersleri vereceğini bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışma alanında karşılaşılan sorunları fark eder 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirir
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar 1
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden değerlendirir 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde sorumluluk alır 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili konularda bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisini kullanır
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri meslektaşları ile etkileşim içerisinde takip eder 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel bakabilme becerisi kazanır 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel giriş Konulara genel bakılacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Üniversite nedir, kavram olarak üniversite İlgili konuya hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Üniversite ve eğitim sistemi İlgili konuya hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Üniversite, bilim, sanat, etik İlgili konuya hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Felsefe grubu eğitimi nedir? İlgili konuya hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Eğitim hayatında felsefe grubu eğitimi İlgili konuya hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Çalışma hayatında felsefe grubu egitimi İlgili konuya hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ara sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo
9 Eğitim, okul, gençliğin durumu 1 İlgili konuya hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Eğitim, okul, gençliğin durumu 2 İlgili konuya hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Düşünme, felsefe ve yaşam 1 İlgili konuya hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Düşünme, felsefe ve yaşam 2 İlgili konuya hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Felsefe, sosyoloji, psikoloji ve insan 1 İlgili konuya hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Felsefe, sosyoloji, psikoloji ve insan 2 İlgili konuya hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Genel degerlendirme genel tekrar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları 1 Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları 2 Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 3 6
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 62
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,48
AKTS 2 AKTS