Genel Bilgi
Kod | EFMZ112 |
Ad | Eğitim Psikolojisi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. METEHAN ÇELİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
İrem ŞAHİN YOLUK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenme ve öğretimi etkileyebilecek gelişimsel, psikolojik, sosyal vb. alanlara ve etkenlere kuramsal, bilimsel ve güncel bir bakış açısı kazandırma; bu bakış açısını yaşantılarına ve deneyimlerine yansıtabilmelerinin desteklemesi.
Dersin İçeriği
Eğitim psikolojisinin tanımını, çalışma alanlarını, gelişimle ilgili temel kavramları, gelişimin ilkelerini, gelişim kuramlarını, gelişim alanlarını, öğrenme ve öğretimle ilgili farklı kuramları ve öğrenmeyi etkileyen gelişimsel ve sosyal kültürel etkileşim faktörlerini içerir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Yıldırım, İ. (2008). Eğitim psikolojisi. Anı Yayıncılık. Yeşilyaprak, B. (2006). Eğitim psikolojisi. Pagema Yayıncılık, 376s, Ankara. Deniz, M. E. (2012). Eğitim psikolojisi. Ankara: Maya Akademi Yayınları, 2. Bacanli, H. (2007). Eğitim psikolojisi. Alkım Yayınevi, İstanbul, trs.
Notlar
İnternet Kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Eğitim psikolojisinin temel kavramlarını bilir. |
ÖÇ02 | Gelişimle ilgili temel kavramları açıklar. |
ÖÇ03 | Gelişimi etkileyen faktörleri kavrar. |
ÖÇ04 | Gelişim dönemi ve gelişim ödevlerini açıklar. |
ÖÇ05 | Kişilik gelişiminde temel örüntüleri açıklar. |
ÖÇ06 | Piagetin bilişsel gelişim düzeylerinin öğrenme açısından doğurgularını açıklar. |
ÖÇ07 | Kolbergin ahlak gelişimi kuramını toplumsal değişim temelinde değerlendirir. |
ÖÇ08 | Öğrenme sorunlarının engellenebilmesi veya çözümü için gerçekçi öneriler sunar. |
ÖÇ09 | Kuram ve uygulama da öğrenmeye farklı bakış açılarını açıklar. |
ÖÇ10 | Gelişim ve öğrenme açısından, kişisel ve sosyal problemleri tespit eder. |
ÖÇ11 | Gelişim ve öğrenme açısından, bireysel farklılıklar ile sosyal-kültürel yaşamın etkileşim örüntülerine örnekler verir. |
ÖÇ12 | Eğitim psikolojisi ve diğer alanlar arasındaki ilişkiyi kavrar. |
ÖÇ13 | Öğrenmeyi etkileyen kavram ve faktörleri açıklar. |
ÖÇ14 | Örgün ve yaygın eğitimi öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlar eğitiminin temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarihi ve çağdaş kültür-sanat mekânlarını eğitim öğretim sürecinde etkin bir şekilde kullanır. | 1 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular. | 1 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilim ve bilim olarak eğitim psikolojisi I | Power-point sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Bilim ve bilim olarak eğitim psikolojisi II | Araştırma, okuma, kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Gelişim alanları ve gelişim dönemleri | Araştırma, okuma, kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Fiziksel gelişim, dil gelişimi | Araştırma, okuma, kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Bilişsel gelişim | Power-point sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Yaşam dönemleri ve kişilik gelişimi | Araştırma, okuma, kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Ahlak gelişimi | Araştırma, okuma, kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Bireysel farklılıklar, sosyal kültürel yapı; sorunlar ve gelişim ve öğrenme ilişkileri | Power-point sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Sosyal kültürel yapı ve bireysel farklılıklar temelinde: gelişime ve öğrenmeye dair sorunlarımız | Araştırma, okuma, kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Bireysel farklılıklar temelinde: gelişime ve öğrenmeye dair sorunlarımız | Araştırma, okuma, kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Gelişime ve öğrenmeye dair sorunlarımız | Araştırma, okuma, kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Öğrenme psikolojisinde farklı bakış açıları | Araştırma, okuma, kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Davranışçı, bilişselci, sosyal yapıcılar | Araştırma, okuma, kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Gözden geçirme ve tartışma | Araştırma, okuma, kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 8 | 32 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,16 | ||
AKTS | 4 AKTS |