Genel Bilgi
Kod | SAİ509 |
Ad | İleri Besin Kimyası |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ABDURAHMAN POLAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Besinlerin kimyasal bileşenleri, su aktivitesi, hayvansal , bitkisel ve mikrobiyal proteinlerin fiziksel özellikleri ve kimyasal reaksiyonları, fosfolipitler, steroller, vitaminler, enzim aktivitesi, katkı maddelerinin öğretilmesi.
Dersin İçeriği
Gıdaların kimyasal kompozisyonu, besinlerin su içeriği ve önemi, gıdalarda su aktivitesi, hayvansal, bitkisel ve mikrobiyal proteinlerin fiziksel özellikleri ve kimyasal reaksiyonları, lipitlerin ve karbonhidratların kimyasal reaksiyonları, fosfolipitler, steroller, vitaminler, enzim aktivitesi, gıda katkıları, konu hakkında son gelişmeler
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Konu ile ilgili makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Besinlerdeki proteinlerin fiziksel ve kimyasal özelliklerini açıklar |
ÖÇ02 | Balık etindeki fosfolipitler, steroller ve vitaminlerin kimyasal yapılarını açıklar |
ÖÇ03 | Su aktivitesi ve su ürünlerindeki önemini açıklar |
ÖÇ04 | Enzim aktivitesi ve gıdalardaki önemini açıklar, |
ÖÇ05 | Gıda katkı maddelerini açıklar |
ÖÇ06 | Enerji metabolizmasını açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi konularında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiyi farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur ve yorumlar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında karşılaştığı sorunları uygun bilimsel yöntemleri kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sonuçlarını değerlendirir. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanıyla ilgili beklenen ya da öngörülmeyen sorunlara yönelik çözüm yöntemi belirler ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır, bu kaynaklardan yararlanır, edindiği bilgi ve beceriyi eleştirel olarak değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki güncel bilgileri veya çalışmalarını yazılı görsel ve sözlü olarak sunabilir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel gözle irdeler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dilde sözlü yazılı iletişim kurabilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir, denetler ve bu değerleri öğretir. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planı geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri kapsamında değerlendirebilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda uygular | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Ders notları ve diğer ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Su aktivitesi ve su ürünlerinde önemi | Ders notları ve diğer ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Hayvansal proteinlerin kimyasal ve fiziksel özellikleri | Ders notları ve diğer ilgili bilgileri okuma, ödev için çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Bitkisel proteinlerin kimyasal reaksiyonları | Ders notları ve diğer ilgili bilgileri okuma, ödev için çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Bitkisel proteinlerin fiziksel özellikleri | Ders notları ve diğer ilgili bilgileri okuma, ödev için çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Mikrobiyal proteinlerin kimyasal reaksiyonları | Ders notları ve diğer ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Mikrobiyal proteinlerin fiziksel özellikleri | Ders notları ve diğer ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Arasınav | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
9 | Gıda katkı maddeleri | Ders notları ve diğer ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Balık etindeki fosfolipitler ve steroller, ödev | Ders notları ve diğer ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Balık etindeki vitaminler, ödev çalışması | Ders notları ve diğer ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Besinlerde enzim aktivitesi , ödev çalışması | Ders notları ve diğer ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Besin kimyasında yeni yaklaşımlar | Ders notları ve diğer ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Besin kimyasında son gelişmeler | Ders notları ve diğer ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Genel değerlendirme | Ders notları ve diğer ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavı hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavı hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |