ALMZ401 Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi

3 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ALMZ401
Ad Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi HACI OSMAN ASLAN


Dersin Amacı

Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi konusunu yöntem ve ögretbilimsel açıdan irdelemek

Dersin İçeriği

Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi konusunu yöntem ve ögretbilimsel açıdan irdeleme

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Wolfgang Klein: Sprechen lernen - das lbstverständlichste von der Welt

Notlar

Internet


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler, temel kavramlar konusunda genel bilgiler edinirler.
ÖÇ02 çocukların dil öğrenme, edinim süreç ve mekanizmalarını öğrenirler
ÖÇ03 çocuklara dil öğretiminin gerekçelerini öğrenirler
ÖÇ04 çocuklara yabancı dil dersinin müfredat konusunu işncelerler
ÖÇ05 çocuklara yabancı dil dersinde uygulanacak yöntemleri tanırlar
ÖÇ06 Çocuklara hangi yeti ve becerilerin nsaıl kazandırılacağını kavrarlar
ÖÇ07 Çocuklara yabancı dil dersinde işbirliğinin önemini öğrenirler
ÖÇ08 Çocuklara yabancı dil dersinde devamlılığın nasıl sağlanacağını öğrenirler
ÖÇ09 Çocuklara yabancı dil dersin nasıl yapılacağını uygulamalı olarak kavrarlar
ÖÇ10 Çocuklara yabancı dil dersinde görselliğin önemini anlarlar
ÖÇ11 Çocuklara yabancı dil dersinde oyunların kullanımını öğrenirler
ÖÇ12 Çocuklara yabancı dil dersinde şarkıların kullanımını görürler
ÖÇ13 Çocuklara yabancı dil dersinde kullanılacak tüm ders materyallerini tanırlar
ÖÇ14 Çocuklara yabancı dil dersinde sınav yerine gözlem yapılması gerektiğini öğrenirler


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır. 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 4
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öğrenciler, temel kavramlar konusunda genel bilgiler edinime Belirlenen konuların kaynaklardan okunması ve hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme
2 çocuklara dil öğretiminin gerekçelerini ve karşı gerekçelerini öğrenmek Belirlenen konuların kaynaklardan okunması ve hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Altı Şapka
3 çocuklara yabancı dil dersinin müfredat konusunu incelerler Belirlenen konuların kaynaklardan okunması ve hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme
4 çocuklara yabancı dil dersinde uygulanacak yöntemleri tanıma Belirlenen konuların kaynaklardan okunması ve hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
5 Çocuklara hangi yeti ve becerilerin nasıll kazandırılacağı konusu Belirlenen konuların kaynaklardan okunması ve hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Problem Çözme
6 Çocuklara yabancı dil dersinde işbirliğinin ve devamlıulığın nasıl sağlanacağı konusunu kavrarma önemini öğrenirler Belirlenen konuların kaynaklardan okunması ve hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
7 Uygulamalı ders yapma Belirlenen konuların kaynaklardan okunması ve hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Çocuklara yabancı dil dersinde görselliğin önemini işlenir Belirlenen konuların kaynaklardan okunması ve hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
10 Çocuklara yabancı dil dersinde oyunların kullanımını öğrenirler Belirlenen konuların kaynaklardan okunması ve hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
11 Çocuklara yabancı dil dersinde şarkıların kullanımını çalışma Belirlenen konuların kaynaklardan okunması ve hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Altı Şapka, Örnek Olay, Problem Çözme
12 Çocuklara yabancı dil dersinde şarkıların kullanımı Belirlenen konuların kaynaklardan okunması ve hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
13 Çocuklara yabancı dil dersinde kullanılacak tüm ders materyallerini tanıma Belirlenen konuların kaynaklardan okunması ve hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
14 Çocuklara yabancı dil dersinde sınav ve değerlendirme yapmama konusu Belirlenen konuların kaynaklardan okunması ve hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Benzetim, Beyin Fırtınası, Altı Şapka, Problem Çözme
15 Çocuklara yabancı dil dersinde sınav yerine gözlem yapılması gerektiğini konusu Belirlenen konuların kaynaklardan okunması ve hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS