Genel Bilgi
Kod | SOSS203 |
Ad | Harita Bilgisi ve Uygulamaları |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ABDULLAH BALCIOĞULLARI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi ABDULLAH BALCIOĞULLARI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
The content of thiscourse include the definition ofgeography, subject matter, principles, sections, subject matters ofMathematical Geography, Cartography, Map reading, Geomorphology(Basicgeological principles, fundamentalknowledge on the structure of earth), hydro-graphs(rivers, springs, lakesand seas) Climatology (Climate Science, Pedogeography(formation, variation, distribution,soil problems, plant geography(habitat conditions, distributions).
Dersin İçeriği
Bu ders,giriş, dersyeterliliklerive gereçleri, dünyanın şeklive boyutları, birimler ve birim dönüşümleri, ölçek, haritaların sınıflandırılması, haritaların okunması, düzlemde temel hesaplamalar, harita projeksiyonları, UTM projeksiyon ve sistemi, ulusal pafta endeksi, harita uygulamalarıve GPSile navigasyonu kapsar
Dersin Ön Koşulu
Genel Fiziki Coğrafya Dersini almış olmak
Kaynaklar
Güngördü, E. (2008). Harita Bilgisi ve Uygulamaları. Asil Yay. Ankara Cürebal, İ. (2022). Harita Bilgisi . Ekin Yay. Bursa
Notlar
Atlas Harita
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Haritadaki ölçek kavramını ifade eder. |
ÖÇ02 | Haritadan yatay koordinatları okur. |
ÖÇ03 | Haritadan yatay uzunluğu okur. |
ÖÇ04 | Enlemin tanımını yapar. |
ÖÇ05 | Boylamın tanımını yapar. |
ÖÇ06 | Haritanın ögelerini söyler. |
ÖÇ07 | Çizgi ölçek hesaplar. |
ÖÇ08 | Haritanın tanımını yapar. |
ÖÇ09 | Haritanın öğelerini listeler. |
ÖÇ10 | Harita türlerini söyler. |
ÖÇ11 | Fiziki haritayı açıklar. |
ÖÇ12 | Siyasi haritanın özelliklerini söyler. |
ÖÇ13 | İzohipsleri renklendirir. |
ÖÇ14 | Haritada yön kavramını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitimin bilimsel temellerini tanır | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanı sıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye değer verir | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kartoğrafya | Kaynakkitaptan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Ölçek ve türleri | Farklı ölçekte harita temin etme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | Harita plan ve kroki tanımları özellikleri ve farklılıkları | Yaşanılan semtin krokisiniçizme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
4 | Harita yapıların tanımlanması | Adana şehir planının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Fiziki haritanın yorumlanması | meteo.gov.tradresinden farklı merkezlere ait klimatolojikverileri elde etme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Siyasi haritalarının yorumlanması | Büyük ölçekli harita bulundurma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Haritanın öğeleri | Büyük ölçekli harita bulundurma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Büyük ölçekli harita bulundurma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Harita çizim yöntemleri | Büyük ölçekli harita bulundurma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Enlemin tanımı | Büyük ölçekli harita bulundurma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Boylamın tanımı | Büyük ölçekli harita bulundurma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | İzohipsler | Büyük ölçekli harita bulundurma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | İdari haritalar | Büyük ölçekli harita bulundurma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | İzohipsleri renklendirme | İzohips haritasının boyanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Haritada yön kavramı | İzohips haritasının boyanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Strafor, tutkal, maket bıçağı ile derse gelme | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Strafor, tutkal, maket bıçağı ile derse gelme | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |