Genel Bilgi
Kod | SOSS302 |
Ad | Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yerel Çocuk Oyunları |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi NEVAL AKÇA BERK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Sosyal bilgiler öğretiminde yerel ve çocuk oyunlarının yerine, önemine ve kullanıma ilişkin fikir edinmesidir.
Dersin İçeriği
Milli ve yerel oyunların ve çocuk oyunlarının (aşık, çelik çomak vb. yerel ve diğer oyunlar) teorik bilgisi; bu oyunların sosyal bilgiler dersinde nasıl kullanılacağının bilgisi; uygulamalı örnekleri
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Türkoğlu, H. (2016). Geçmişten Günümüze Çocuk Oyunları. Akıl Fikir Yayınları
Notlar
Ek kaynak bulunmamaktadır
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Oyunun çocuğun gelişimi üzerindeki katkılarını açıklar. |
ÖÇ02 | Oyunun Dünyada ve Türkiyedeki gelişimini açıklar. |
ÖÇ03 | Yerel ve çocuk oyun türlerini sınıflandırır. |
ÖÇ04 | Oyunlar sırasında öğrencileri gözlem becerisi kazanır. |
ÖÇ05 | Sosyal bilgiler dersinde öğretimi destekleyecek eğitsel oyun faaliyetini planlar ve uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitimin bilimsel temellerini tanır | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanı sıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye değer verir | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma-Oyunun tanımı ve tarihçesi | Cocuk oyunlarına yönelik liste oluşturulması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Eğitimde oyunun yeri ve önemi | İlgili makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Oyunun çocuk gelişimi üzerindeki etkileri | İlgili makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kuramcılara göre oyunun gelişimi | İlgili makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Oyun çeşitleri ve özellikleri | İlgili makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Sosyal bilgiler dersinde kullanılabilecek milli, yerel ve çocuk oyunların belirlenmesinde dikkat edilecek noktalar | Sosyal bilgiler programının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Sosyal bilgiler dersinde kullanılabilecek oyun plan örneklerinin hazırlanması | Sosyal bilgiler programının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | tüm kaynakların gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Oyun albümü hazırlama | Cevrede oynanan oyunlara yönelik envanter çalışması yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Oyunların oynatılmasında disiplin, ceza ve ödül | Cevrede oynanan oyunlara yönelik envanter çalışması yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Oyunun planlanması ve oyun seçimi ve oyun uygulamaları | Cevrede oynanan oyunlara yönelik envanter çalışması yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Oyunun öğretimi ve oyun uygulamaları | Cevrede oynanan oyunlara yönelik envanter çalışması yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Oyunun yönetimi ve oyun uygulamaları | yeni oyun tasarlama ve uyarlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Sosyal bilgilerde milli ve yerel oyunlar: örnek oyun uygulamaları ve değerlendirmesi | yeni oyun tasarlama ve uyarlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Sosyal bilgilerde eğitsel çocuk oyunları: örnek oyun uygulamaları ve değerlendirmesi | yeni oyun tasarlama ve uyarlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | tüm kaynakların gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | tüm kaynakların gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |