SOSZ406 Karakter ve Değerler Eğitimi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SOSZ406
Ad Karakter ve Değerler Eğitimi
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ALPER YONTAR
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi ALPER YONTAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğretmen adaylarına karakter ve değer eğitimini uygulama düzeyinde kazandırmak

Dersin İçeriği

Karakter ve değer eğitimi ile ilgili temel kavramlar, karakter ve değer eğitiminin tarihsel gelişimi, karakter ve değer eğitimi yaklaşımları

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Aktepe, V. ve Gündüz, M. (2019). Karakter ve değer eğitimi. Pegem Akademi, Ankara.

Notlar

Öğretim elemanının paylaşacağı ders notu vb.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Karakter ve değer eğitimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
ÖÇ02 Karakter ve değer eğitimini gerekli kılan nedenleri kavrar.
ÖÇ03 Karakter ve değer eğitiminde ailenin ve öğretmenlerin rolünü değerlendirir.
ÖÇ04 Karakter ve değer eğitiminin tarihsel gelişimini kavrar.
ÖÇ05 Karakter ve değer eğitimi yaklaşımlarını açıklar.
ÖÇ06 Karakter ve değer eğitiminde kullanılabilecek araç ve teknikleri kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitimin bilimsel temellerini tanır
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanı sıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye değer verir 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Değer ile ilişkili temel kavramlar Ön okumaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Değerlerin sınıflandırılması İlgili konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Değerin kaynağı İlgili konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Değer eğitimi İlgili konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Karakter ve değer eğitiminde temel ilkeler İlgili konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Karakter ve değer eğitiminin tarihsel gelişimi İlgili konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Karakter ve değer eğitimi yaklaşımları İlgili konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Genel tekrar Yöntem Seçilmemiş
9 Karakter ve değer eğitimi yaklaşımları (Devam) İlgili konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Modern ve Çok Kültürlü Toplumlarda Değerler Krizi ve Eğitim İlgili konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 İnsani-Kültürel Kalkınma Sürecinde Değer Eğitimi İlgili konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Türk Eğitim ve Kültür Tarihinden Değer Eğitimi ile İlgili Örnekler İlgili konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Karakter ve Değer Eğitiminde Rol Model Olarak Öğretmen İlgili konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Karakter ve değer eğitiminde kullanılabilecek araç ve teknikler İlgili konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Genel Tekrar İlgili konunun araştırılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 13 13
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.05.2023 10:57