Genel Bilgi
Kod | SOSZ406 |
Ad | Karakter ve Değerler Eğitimi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ALPER YONTAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi ALPER YONTAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğretmen adaylarına karakter ve değer eğitimini uygulama düzeyinde kazandırmak
Dersin İçeriği
Karakter ve değer eğitimi ile ilgili temel kavramlar, karakter ve değer eğitiminin tarihsel gelişimi, karakter ve değer eğitimi yaklaşımları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Aktepe, V. ve Gündüz, M. (2019). Karakter ve değer eğitimi. Pegem Akademi, Ankara.
Notlar
Öğretim elemanının paylaşacağı ders notu vb.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Karakter ve değer eğitimi ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
ÖÇ02 | Karakter ve değer eğitimini gerekli kılan nedenleri kavrar. |
ÖÇ03 | Karakter ve değer eğitiminde ailenin ve öğretmenlerin rolünü değerlendirir. |
ÖÇ04 | Karakter ve değer eğitiminin tarihsel gelişimini kavrar. |
ÖÇ05 | Karakter ve değer eğitimi yaklaşımlarını açıklar. |
ÖÇ06 | Karakter ve değer eğitiminde kullanılabilecek araç ve teknikleri kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitimin bilimsel temellerini tanır | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanı sıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye değer verir | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Değer ile ilişkili temel kavramlar | Ön okumaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Değerlerin sınıflandırılması | İlgili konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Değerin kaynağı | İlgili konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Değer eğitimi | İlgili konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Karakter ve değer eğitiminde temel ilkeler | İlgili konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Karakter ve değer eğitiminin tarihsel gelişimi | İlgili konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Karakter ve değer eğitimi yaklaşımları | İlgili konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Genel tekrar | Yöntem Seçilmemiş |
9 | Karakter ve değer eğitimi yaklaşımları (Devam) | İlgili konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Modern ve Çok Kültürlü Toplumlarda Değerler Krizi ve Eğitim | İlgili konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | İnsani-Kültürel Kalkınma Sürecinde Değer Eğitimi | İlgili konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Türk Eğitim ve Kültür Tarihinden Değer Eğitimi ile İlgili Örnekler | İlgili konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Karakter ve Değer Eğitiminde Rol Model Olarak Öğretmen | İlgili konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Karakter ve değer eğitiminde kullanılabilecek araç ve teknikler | İlgili konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Genel Tekrar | İlgili konunun araştırılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 13 | 13 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |