Genel Bilgi
Kod | FELZ209 |
Ad | Düşünme Eğitimi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. GÜLSUN DÜLGEROĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. GÜLSUN DÜLGEROĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin genel amacı, düşünmenin boyutları ve eğitimdeki önemini tartışarak, bu konudaki yeni yaklaşımları kavramaktır.
Dersin İçeriği
Düşünmenin mahiyeti; düşünme üzerine çeşitli düşünürlerin görüşleri; çeşitli düşünme biçimleri; düşünme eğitimi programları, çocuklar için felsefe programları ile çeşitli uygulamaların gerçekleştirilmesi vb.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Çocuklarla Felsefe, Nuran Direk. Küçük Prens Üzerine Düşünmek, Nuran Direk.
Notlar
Çocuklar İçin Felsefe Eğitimi, Edit. B. Çotuksöken-H. Tepe
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Düşünmenin ne demek olduğunu kavrar |
ÖÇ02 | Düşünme becerilerini fark eder |
ÖÇ03 | Eğitim süreçlerinde düşünme becerilerini kullanır |
ÖÇ04 | Öğrenci düşünme becerileri öğretiminde uygun olan ve olmayan öğretmen davranışlarını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma alanında karşılaşılan sorunları fark eder | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirir | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden değerlendirir | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde sorumluluk alır | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili konularda bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisini kullanır | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri meslektaşları ile etkileşim içerisinde takip eder | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel bakabilme becerisi kazanır | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Düşünmek Ne Demektir- Düşünmeye İlişkin Temel Kavramlar | İlgili konulara genel bir bakmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Düşünmenin Boyutları ve Düşünme süreci | İlgili kaynak okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Düşünme Türleri | İlgili kaynak okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Düşünme Becerileri | İlgili kaynak okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Düşünme Becerileri ve Düşünme Eğitimi İlişkisi | İlgili kaynak okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Düşünme Eğitimi | İlgili kaynak okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Düşünme Eğitimi Programları | İlgili kaynak okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Eleştirel Düşünme 1 | İlgili kaynak okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Eleştirel Düşünme 2 | İlgili kaynak okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Yaratıcı Düşünme 1 | İlgili kaynak okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Yaratıcı Düşünme 2 | İlgili kaynak okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Özenli Düşünme 1 | İlgili kaynak okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Özenli Düşünme 2 | İlgili kaynak okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel değerlendirme | İlgili kaynak okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları 1 | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları 2 | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |