FELZ210 Çağdaş Psikoloji Kuramları

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FELZ210
Ad Çağdaş Psikoloji Kuramları
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi EGEMEN HANIMOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi EGEMEN HANIMOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Psikoloji tarihinde yer alan akımların tanınması, kavranması, karşılaştırılması.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında geçmişten günümüze kadar olan psikoloji ekollerinin incelenmesi hedeflenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Schultz D.,Schultz S., Modern Psikoloji Tarihi, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2007; Burger J., Kişilik, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2006

Notlar

Schultz D.,Schultz S., Modern Psikoloji Tarihi, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2007; Burger J., Kişilik, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2006


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Psikoloji Tarihinde yer alan akımları bilir
ÖÇ02 Psikoloji Tarihinde yer alan akımların psikoloji alanındaki etkilerini anlar
ÖÇ03 Psikoloji Tarihinde yer alan akımların öncülerini bilir
ÖÇ04 Psikoloji Tarihinde yer alan akımların yarattıgı etkiler arasındaki benzerlik ve farkları kavrar
ÖÇ05 Psikoloji Tarihinin güncel psikolojideki yansımalarını anlama, mevcut teknikler üzerindeki etkilerini kavrar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışma alanında karşılaşılan sorunları fark eder 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirir 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden değerlendirir 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde sorumluluk alır
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili konularda bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisini kullanır 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri meslektaşları ile etkileşim içerisinde takip eder
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel bakabilme becerisi kazanır 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Psikoloji Tarihine Genel Bakış, Psikoloji Akımları Schultz D.,Schultz S., Modern Psikoloji Tarihi, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2007; Burger J., Kişilik, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2006 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Deneysel Psikoloji, Modern Psikoloji Schultz D.,Schultz S., Modern Psikoloji Tarihi, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2007; Burger J., Kişilik, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2006 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Yapısalcılık Schultz D.,Schultz S., Modern Psikoloji Tarihi, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2007; Burger J., Kişilik, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2006 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 İşlevselcilik Schultz D.,Schultz S., Modern Psikoloji Tarihi, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2007; Burger J., Kişilik, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2006 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Uygulamalı Psikoloji Schultz D.,Schultz S., Modern Psikoloji Tarihi, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2007; Burger J., Kişilik, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2006 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Davranışçılık I Schultz D.,Schultz S., Modern Psikoloji Tarihi, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2007; Burger J., Kişilik, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2006 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Davranışçılık II Schultz D.,Schultz S., Modern Psikoloji Tarihi, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2007; Burger J., Kişilik, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2006 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Gestalt Schultz D.,Schultz S., Modern Psikoloji Tarihi, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2007; Burger J., Kişilik, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2006 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Psikanaliz Schultz D.,Schultz S., Modern Psikoloji Tarihi, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2007; Burger J., Kişilik, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2006 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Freud, Jung Schultz D.,Schultz S., Modern Psikoloji Tarihi, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2007; Burger J., Kişilik, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2006 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Adler, Horney Schultz D.,Schultz S., Modern Psikoloji Tarihi, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2007; Burger J., Kişilik, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2006 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Bilişsel Yaklaşım Schultz D.,Schultz S., Modern Psikoloji Tarihi, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2007; Burger J., Kişilik, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2006 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Psikoloji Akımlarının Karşılaştırması Schultz D.,Schultz S., Modern Psikoloji Tarihi, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2007; Burger J., Kişilik, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2006 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Değerlendirme Schultz D.,Schultz S., Modern Psikoloji Tarihi, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2007; Burger J., Kişilik, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2006 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.05.2023 11:52