PDRS210 İletişim Psikolojisi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PDRS210
Ad İletişim Psikolojisi
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi OĞUZHAN KIRDÖK


Dersin Amacı

İletişimin temel kavramları ve iletişim modelleri, kişilerarası iletişimin başlaması ve gelişmesi, kişilerarası iletişimde kuramsal yaklaşım ve modeller, etkili iletişim becerileri, etkili dinleme, empati, kendini açma, sözel ve sözsüz iletişim, çatışma çözme süreci ve duygusal zeka.

Dersin İçeriği

Bu dersin amacı iletişimin temel kavramları, iletişim modelleri, etkili iletişim, etkili kişilerarası iletişimi kolaylaştıran ve zorlaştıran faktörler, etkili dinleme becerileri, empati gibi temel iletişim becerileri, çatışma çözme süreci hakkında bilgi kazandırmak ve etkili iletişim becerilerini geliştirmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Kırdök, O. (2010) İletişim Psikolojisi Ders Notları, Eğitim Fotokopi

Notlar

Cüceloğlu, D (2000). Yeniden insan insana, İstanbul: Remzi Kitabevi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İnsan ilişkilerinin yapısını ve önemini kavrar.
ÖÇ02 İletişim ile ilgili temel kavramları açıklar.
ÖÇ03 İletişimin öğelerini ve modellerini tanır.
ÖÇ04 İletişimde kendi rolünü değerlendirir.
ÖÇ05 Etkili iletişim becerilerini geliştirir.
ÖÇ06 Etkili dinleme becerilerini kazanır ve uygular.
ÖÇ07 Problem çözme ve çatışma yönetimi becerilerini kullanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunlara felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve bu sorunları değerlendirir. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç görü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kişiler arası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki etik ilkelere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş: Dersin içeriği, önemi, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi Ders içeriğinin ve kaynaklarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 İletişimin temel kavramları ve iletişim modelleri Ders içeriğinin ve kaynaklarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Kişilerarası ilişkilerin başlangıcı ve gelişimi Ders içeriğinin ve kaynaklarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Kişilerarası ilişkilerde kuramsal yaklaşım ve modeller 1 Ders içeriğinin ve kaynaklarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Kişilerarası ilişkilerde kuramsal yaklaşım ve modeller 2 Ders içeriğinin ve kaynaklarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 İletişim becerilerine genel bir bakış Ders içeriğinin ve kaynaklarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Sözlü iletişim Ders içeriğinin ve kaynaklarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ders içeriğinin ve kaynaklarının gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sözsüz iletişim 1 Ders içeriğinin ve kaynaklarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Sözsüz iletişim 2 Ders içeriğinin ve kaynaklarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Sen dili - Ben dili Ders içeriğinin ve kaynaklarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Kişilerarası ilişkilerde çatışma ve çatışma çözme Ders içeriğinin ve kaynaklarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 İletişimde duygusal zeka 1 Ders içeriğinin ve kaynaklarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 İletişimde duygusal zeka 2 Ders içeriğinin ve kaynaklarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Farklı bağlamlarda iletişim Ders içeriğinin ve kaynaklarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders içeriğinin ve kaynaklarının gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders içeriğinin ve kaynaklarının gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS