GM041 Gıda Mühendisliğinde Matematiksel Modelleme

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GM041
Ad Gıda Mühendisliğinde Matematiksel Modelleme
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ERDAL AĞÇAM


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı, gıda sistemlerinde meydana gelen değişimleri matematiksel olarak modelleyebilen ve bu modelleri kullanarak gıda sistemlerinin tasarım ve optimizasyonu yapabilen insan gücünün yetişmesine katkı sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders; gıda sistemlerinin tasarımı ve optimizasyonu için matematiksel yaklaşımları kapsamaktadır. Ders kapsamında gıda sistemlerine ilişkin kütle/enerji transferi ve denkliği, kimyasal değişim, vb süreçlerin tasarım ve optimizasyonu için matematiksel yaklaşımlar ortaya konulacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Power point sunusu Introduction to Food Engineering, Singh RP and Heldman DR, Academic Press Mathematical Molling of Food Processing, Farid MM, CRC Press Kimyasal Kinetik, Saçak, M, Gazi Kitapevi Isı ve Kütle Transferi: Pratik Bir Yaklaşım, Çengel YA, Güven Bilimsel Mühendislik ve Temel Bilimler için Diferansiyel Denklemler, Çengel YA ve Palm III WJ, Güven Bilimsel

Notlar

Power point sunusu Introduction to Food Engineering, Singh RP and Heldman DR, Academic Press Mathematical Molling of Food Processing, Farid MM, CRC Press Kimyasal Kinetik, Saçak, M, Gazi Kitapevi Isı ve Kütle Transferi: Pratik Bir Yaklaşım, Çengel YA, Güven Bilimsel Mühendislik ve Temel Bilimler için Diferansiyel Denklemler, Çengel YA ve Palm III WJ, Güven Bilimsel


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Gıda sistemlerin tasarımında ve optimizasyonunda matematiksel yaklaşımların önemini bilir
ÖÇ02 Seçilmiş bir gıda sisteminin matematiksel analizini yapar
ÖÇ03 Bir gıda sisteminden elde edilen deneysel verileri matematiksel modeller ile açıklar
ÖÇ04 Gıda sistemleri ile ilişkili bir sürecin tasarım ve optimizasyonunda matematiksel yaklaşımları kullanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlar ve yeni bilgi üretir. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar. 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. 1
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Matematiksel modellemeye giriş Ders Kitapları, Sunular ve Makale inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Gıda sistemlerinin ısı transfer parametrelerinin belirlenmesinde teorik ve deneysel yaklaşımlar-I Ders Kitapları, Sunular ve Makale inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Gıda sistemlerinin ısı transfer parametrelerinin belirlenmesinde teorik ve deneysel yaklaşımlar-II Ders Kitapları, Sunular ve Makale inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Seçilmiş bir gıda sisteminin ısı transfer analizi Ders Kitapları, Sunular ve Makale inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Gıda sistemlerinin kütle transfer parametrelerinin belirlenmesinde teorik ve deneysel yaklaşımlar-I Ders Kitapları, Sunular ve Makale inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Gıda sistemlerinin kütle transfer parametrelerinin belirlenmesinde teorik ve deneysel yaklaşımlar-II Ders Kitapları, Sunular ve Makale inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Seçilmiş bir gıda sisteminin kütle transfer analizi Ders Kitapları, Sunular ve Makale inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Ders Kitapları, Sunular ve Makale inceleme Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Gıda sistemlerinde reaksiyon kinetiğinin matematiksel analizi-I Ders Kitapları, Sunular ve Makale inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Gıda sistemlerinde reaksiyon kinetiğinin matematiksel analizi-II Ders Kitapları, Sunular ve Makale inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Gıda sistemlerinde ard arda reaksiyon mekanizmalarının matematiksel analizi-I Ders Kitapları, Sunular ve Makale inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Gıda sistemlerinde ard arda reaksiyon mekanizmalarının matematiksel analizi-II Ders Kitapları, Sunular ve Makale inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Seçilmiş bir gıda sisteminin reaksiyon kinetiğinin analizi Ders Kitapları, Sunular ve Makale inceleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
14 Isıl işlem hesaplamalarında (F, D ve z değerleri) analitik ve numerik yaklaşımlar-I Ders Kitapları, Sunular ve Makale inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Isıl işlem hesaplamalarında (F, D ve z değerleri) analitik ve numerik yaklaşımlar-II Ders Kitapları, Sunular ve Makale inceleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders Kitapları, Sunular ve Makale inceleme Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders Kitapları, Sunular ve Makale inceleme Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.05.2023 03:50