Genel Bilgi
Kod | DM003 |
Ad | Biyokimya |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DİLEK ALAGÖZ |
Dersin Amacı / Hedefi
Canlının yapısında bulunan su,karbohidrat,aminoasit,peptid ve proteinler, enzimler, nükleik asit ve bunların oluşturduğu supra moleküllerin kimyasal yapılarını, kimyasal ve fiziksel özelliklerini öğrenip, biyolojik işlevleri ile ilişkilendirebilme, biyokimyanın diğer anabilim ve bilim dallarıyla ilişkilendirilebilmesinin temelini oluşturabilme ve biyokimyanın araştırma ve uygulama alanlarına olan ilgiyi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Hücreler, Biyomoleküller Su ve yaşamsal önemi, Amino asitleri ve Proteinler, Proteinlerin üç boyutlu yapısı ve işlevleri, Enzimler, Enzim kinetiği, Karbohidratlar ve glikobiyoloji, Lipidler, Biyolojik zarlar ve taşınma, Nükleotidler ve nükleik asitler.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Lehninger Biyokimyanın İlkeleri, David Nelson , Michael M. Cox
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biyomoleküllerin yapılarını, kimyasal ve fiziksel özelliklerini kavrar |
ÖÇ02 | Enzim katalizli reaksiyonların kinetiğini kavrar |
ÖÇ03 | Hücre yapısını ve işlevini kavrar |
ÖÇ04 | Karbohidratlar ve glikobiyolojiyi kavrar |
ÖÇ05 | Rekombine DNA teknolojisi ve uygulamaların öğrenilmesi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çalıştığı Doku Mühendisliği Ana Bilim Dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma | 3 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çalıştığı Doku Mühendisliği Ana Bilim Dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doku Mühendisliği alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyokimyaya giriş | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Hücreler | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Biyomoleküller ve kimyasal reaktivite | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Su ve yaşamsal önemi | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Amino asitleri ve peptidler | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Proteinler | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Proteinlerin üç boyutlu yapısı ve işlevleri | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Glikoliz ve heksozların yıkımı | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Sitrik asit döngüsü | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Amino asit oksidasyonu ve üre yapımı | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Oksidatif fosforilasyon ve fotofosforilasyon | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Karbohidrat ve lipid biyosentezi | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Gen ifadelenmesinin düzenlenmesi | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Rekombine DNA teknolojisi ve uygulamaları | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |