Genel Bilgi
Kod | DM0010 |
Ad | Doku Mühendisliği için Temel Moleküler Biyoloji Teknikleri II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET BERTAN YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Laboratuvarda moleküler biyoloji tekniklerinin temel uygulamalarının öğrenilmesini sağlamak
Dersin İçeriği
Temel Moleküler Biyoloji Tekniklerinin Uygulama Alanlarının İncelenmesi
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Temel ve İleri Moleküler Biyoloji Yöntemleri: Genomik ve Proteomik Analizler, Nobel Tıp Kitabevleri
Notlar
Genomik ve Proteomik Analizler, Nobel Tıp Kitabevleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel moleküler biyoloji teknikleri hakkında bilgi sahibidir |
ÖÇ02 | Moleküler biyolojide temel yöntemlerin hangi araştırmalarda kullanıldığını bilir |
ÖÇ03 | Moleküler biyoloji uygulamalarının hangi laboratuvar koşullarında gerçekleştirilebileceği konusunda bilgi sahibidir |
ÖÇ04 | Moleküler biyolojik yöntemlerin bilimsel önemini kavrar |
ÖÇ05 | Güncel moleküler biyolojik yaklaşımları bilir ve literatür tarama konusunda bilgi sahibidir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çalıştığı Doku Mühendisliği Ana Bilim Dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma | 3 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çalıştığı Doku Mühendisliği Ana Bilim Dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doku Mühendisliği alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | DNA'nın keşfi ve moleküler biyolojide kullanımı | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | RNA'nın keşfi ve moleküler biyolojide kullanımı | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Hücreden DNA ve RNA eldesi | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Hücreden protein eldesi | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Dokudan DNA ve RNA eldesi | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Dokudan protein eldesi | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Moleküler biyolojik yöntemlerin literatürde taranması | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
9 | DNA ve RNA miktar tayini | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | PCR çeşitleri ve uygulamaları | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Agaroz jel elektroforezi | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Eliza çeşitleri ve uygulama yöntemi | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | DNA sekans yöntemleri ve yeni nesil dizileme | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Western blot yöntemi | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Güncel moleküler biyolojik tekniklerin bulunduğu çalışmaları araştırma | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |