PM546 Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemlerinin Kıyı Yönetiminde Uygulamaları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PM546
Ad Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemlerinin Kıyı Yönetiminde Uygulamaları
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SÜHA BERBEROĞLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Kıyı ekosistemleri, uzaktan algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) ile ilgili genel bilgiler, entegre kıyı yöntemi içerisinde uzaktan algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemlerinin yeri, bölgemiz ve dünyadan örnek uygulamalarla kaynak yönetimi ve biyoçeşitliliğin korunmasında kullanımları dersin konusunu oluşturmaktadır.

Dersin İçeriği

Kıyı alanlarındaki değişim, kıyı kenar çizgisi tespiti, kıyı sulak alanları ve biyotop haritalama konusunda uzaktan algılama ve coğrafi bilgi sistemlerinin potansiyeli.

Dersin Ön Koşulu

Ders için ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

Paylaşılan ders notlarını

Notlar

Basılmamış ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
ÖÇ02 Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar.
ÖÇ03 Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir.
ÖÇ04 Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir.
ÖÇ05 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
ÖÇ06 Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
ÖÇ07 Lisansüstü eğitimde mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır.
ÖÇ08 Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinlerarası, çok disiplinli ve disiplinlerüstü bağlamlar içerisinde uygular.
ÖÇ09 Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
ÖÇ10 Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık durumlarda, sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
ÖÇ11 Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenmeyi yönlendirir ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür.
ÖÇ12 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
ÖÇ13 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
ÖÇ14 Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
ÖÇ15 Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında elde ettiği bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini geliştirir. 5
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığının ilke, süreç ve araçları konusundaki bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Peyzaj Mimarlığı alanında yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yaptığı bütün çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uymayı ilke edinir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kıyı alanları ve potansiyel veri kaynakları Literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
2 Uzaktan algılanmış veriler ve kıyı alanlarında farklı ölçeklerdeki kullanımı literatür okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
3 Değişim analiz teknikleri literatür okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
4 Kıyı kenar çizgisi değişimleri ve tespiti literatür okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
5 Kıyı yönetimi temel kavramları literatür okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
6 Kıyı yönetiminde CBS uygulamalarına örnekler literatür okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
7 Çukurova Deltası kıyı bölgesinde pilot alanda değişim tespiti uygulaması Laboratuvar uygulaması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
8 Ara Sınav Ödev Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Uzaktan algılama ve CBS yardımıyla haritalama teknikleri literatür okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
10 Obje tabanlı sınıflama tekniği literatür okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
11 Doğruluk analizleri literatür okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
12 CBS için gerekli grafik ve grafik olmayan verilerin belli bir koordinat sisteminde gösterilmesi literatür okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
13 Aktif uzaktan algılamanın kıyı alanlarındaki kullanım olanakları literatür okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
14 Obje tabanlı sınıflama ve değişim uygulaması Laboratuvar uygulaması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
15 CBS uygulaması Ödev, sunuş Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Deney / Laboratuvar
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ödev Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ödev Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.05.2023 02:44