GM043 Isıl Olmayan Gıda İşleme Teknolojileri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GM043
Ad Isıl Olmayan Gıda İşleme Teknolojileri
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ERDAL AĞÇAM


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı, yakın gelecekte gıda işleme sanayisinde yaygın yer bulacak olan ısıl olmayan gıda işleme teknolojilerini tanıtmak, bu teknolojilerin gıda sanayisine entegrasyonunda gerekli nitelikli insan gücünün yetiştirilmesi sağlamak ve mühendislik alt yapısının temellerini atmaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders; gıda bilimi ve teknolojisinde meydana gelen son gelişmeler ışığında geliştirilen yeni nesil ve ısıl olmayan gıda teknolojilerini kapsamaktadır. Ders kapsamında ısıl olmayan gıda işleme teknolojilerine genel bir giriş yapıldıktan sonra, etki mekanizmaları, gıda sanayisinde uygulama olanakları ve gıda kalitesi üzerine etkileri ortaya konacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Power point sunusu Novel Food Processing Technologies, Barbosa-Canovas GV, Tapia MS, Cano MP, CRC Press Novel Food Processing: Effects on Rheological and Functional Properties, Ahmad J, Ramaswamy HS, Kasapis S, Boye JI, CRC Press Novel Thermal and Non-Thermal Technologies for Fluid Foods, Cullen PJ, Tiwari BK, Valdramidis VP, Academic Press

Notlar

Power point sunusu Novel Food Processing Technologies, Barbosa-Canovas GV, Tapia MS, Cano MP, CRC Press Novel Food Processing: Effects on Rheological and Functional Properties, Ahmad J, Ramaswamy HS, Kasapis S, Boye JI, CRC Press Novel Thermal and Non-Thermal Technologies for Fluid Foods, Cullen PJ, Tiwari BK, Valdramidis VP, Academic Press


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Isıl olmayan gıda işleme teknolojilerini tanımlar ve bilir
ÖÇ02 Isıl olmayan gıda işleme teknolojilerinin etki mekanizması hakkında bilgiye sahip olur
ÖÇ03 Isıl olmayan gıda işleme teknolojilerinin uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ04 Isıl olmayan gıda işleme teknolojileri için ortaya konan mühendislik yaklaşımlarını analiz etme becerisi kazanır
ÖÇ05 Bu teknolojilerin gıda kalitesi üzerine etkileri hakkında bilgi sahibi olur


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrar. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlar ve yeni bilgi üretir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Isıl olmayan gıda teknolojilerine temel giriş Ders Kitapları, Sunular ve Makale inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Gıda işlemede Vurgulu Elektrik Alan teknolojisi Ders Kitapları, Sunular ve Makale inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Vurgulu Elektrik Alan teknolojisinin gıda sanayisindeki uygulamaları Ders Kitapları, Sunular ve Makale inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Gıda işlemede Yüksek Basınç teknolojisi Ders Kitapları, Sunular ve Makale inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Yüksek Basınç teknolojisinin gıda sanayisindeki uygulamaları Ders Kitapları, Sunular ve Makale inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Gıda işlemede Ultrases teknolojisi Ders Kitapları, Sunular ve Makale inceleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
7 Ultrases teknolojisinin gıda sanayisindeki uygulamaları Ders Kitapları, Sunular ve Makale inceleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Gıda işlemede UV ve Vurgulu Işık teknolojileri Ders Kitapları, Sunular ve Makale inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 UV ve Vurgulu Işık teknolojilerinin gıda sanayisindeki uygulamaları Ders Kitapları, Sunular ve Makale inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Gıda işlemede Işınlama teknolojisi Ders Kitapları, Sunular ve Makale inceleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
12 Işınlama teknolojisinin gıda sanayisindeki uygulamaları Ders Kitapları, Sunular ve Makale inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Gıda işlemede Soğuk Plazma teknolojisi Ders Kitapları, Sunular ve Makale inceleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
14 Soğuk Plazma teknolojisinin gıda sanayisindeki uygulamaları Ders Kitapları, Sunular ve Makale inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Gıda işlemede Ozon Uygulama teknolojisi Ders Kitapları, Sunular ve Makale inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.05.2023 03:51