MZB105 Form Bilgisi I

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MZB105
Ad Form Bilgisi I
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Konservatuar - Yardımcı Meslek
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. OYA ŞEN
Dersin Öğretim Elemanı Ceyda TROFIMOV (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Çok sesli müziğin gelişme evreleri içinden özellikle 17.,18.,19. ve 20. yüzyıl repertuvarından seçilmiş yapıtların yapısal özelliklerinin müzikal analiz yöntemleriyle kavranması ve bu analizlerin beste çalışmalarına katkıda bulunması amaçlanır.

Dersin İçeriği

Müzik repertuvarından seçilmiş yapıtları 'Partisyon Üzerinde Analiz' ya da 'Dinleyerek Analiz' yöntemleriyle incelenir. Formların açıklanmasına partisyon üzerinde yapılan armoni analizleri zemin oluşturur. Yapıtların yapısal özellikleri karşılaştırmalı olarak incelenir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Andre Hodeir, Müzikte Türler ve Biçimler

Notlar

Bulunmamaktadır


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Klasik dönem kompozitörlerinin yapıtlarını tanır.
ÖÇ02 Romantik dönem kompozitörlerinin yapıtlarını tanır.
ÖÇ03 Çağdaş dönem kompozitörlerinin yapıtlarını tanır.
ÖÇ04 Farklı formları ve özelliklerini kavrar.
ÖÇ05 Değişik çalgı toplulukları için bestelenmiş yapıtları ve özelliklerini tanır
ÖÇ06 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar.
ÖÇ07 Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır.
ÖÇ08 Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üflemeli-Vurmalı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. 3
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri teknik anlamda icra eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Üflemeli-Vurmalı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana kendi enstrümanıyla ile eşlik eder.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Nurhan Cangal, Müzik Formları-Müzik Formlarınıın Öğeleri:Motif Nurhan Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Müzik Formlarının Öğeleri:Motif Yapısındaki Değişim ve Gelişimler Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Müzik Formlarının Öğeleri:Figür ve Koşu (Geçit ve Pasaj) Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Müzik Formlarının Öğeleri:Cümle Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Müzik Formlarının Öğeleri:Dönem (Periyod) Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Müzik Formlarının Öğeleri:Tema (Ana Fikir, Konu) Elements of Music Forms: Theme (Main Idea, Topic) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Şarkı (Lied) Formları:Bir Bölmeli Şarkı Formu Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Şarkı (Lied) Formları:İki Bölmeli Şarkı Formu Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
9 Şarkı (Lied) Formları:Üç Bölmeli Şarkı Formu Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Şarkı (Lied) Formları:Katlı (Triolu) Şarkı Formu Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Şarkı (Lied) Formları:Hangi Tür Eserler Şarkı Formlarında Yazılırlar, 1-Sözlü Eserler Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Şarkı (Lied) Formları:1-Sözlü Eserler, Türkü Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Şarkı (Lied) Formları:1-Sözlü Eserler, Şarkı (Lied) Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Şarkı (Lied) Formları:1-Sözlü Eserler, Arya (Aria) Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Genel Tekrar Beyin Fırtınası Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Şarkı (Lied) Formları:1-Çalgısal Eserler, Eski ve Yeni Danslar Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
18 Şarkı (Lied) Formları:2-Çalgısal Eserler, Eski ve Yeni Danslar Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
19 Şarkı (Lied) Formları:2-Çalgısal Eserler, Şarkı Özelliğindeki Eserler Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
20 Şarkı (Lied) Formları:2-Çalgısal Eserler, Edebi Eserler Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
21 Şarkı (Lied) Formları:2-Çalgısal Eserler, Öğretici Eserler Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
22 Rondo Formları:Rondo Formunun Tanımı ve Örnekleme Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
23 Rondo Formları:Rondonun Gelişimi ve Tarihçesi Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
24 Rondo Formları:Rondo Formu Yapısının İncelenmesi Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
25 Rondo Formları:Rondo Teması (Ana Tema, İlkil) Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
26 Rondo Formları:Varış Köprüsü Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
27 Rondo Formları:Ara (Yani İkincil) Tema Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
28 Rondo Formları:Dönüş Köprüsü ve Coda (Codetta) Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
29 Rondo Formları:Rondo Formu Çeşitleri, Küçük Rondo Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
30 Rondo Formları:Rondo Formu Çeşitleri, Büyük Rondo Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
31 Rondo Formları:Rondo Formunun Şarkı ve Sonat Formlarından Ayrımı Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
32 Yıl Sonu Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 30 2 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 30 2 60
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 122
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,88
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.05.2023 12:39