MZB107 Koro

3 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MZB107
Ad Koro
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Konservatuar - Yardımcı Meslek
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. SEMİN SÜEDA ÇÖLCÜ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. SEMİN SÜEDA ÇÖLCÜ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Çok sesliliğe hazırlık,ses ısıtma,ton,entonasyon ve artikülasyon egzersizleri yardımıyla çok sesli duyum ve birilikte müzik yapma beceri ve alışkanlığının kazandırılması.

Dersin İçeriği

Koro literatüründe yer alan farklı dönem ve stildeki polifonik eserler aracılığıyla çoksesli söyleme tekniğinin, kurallarının, nefes ve ses koordinasyonunun kavranması ve uygulanması.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ulusal ve Uluslararası Koro repertuarından koronun teknik seviyesine göre çalışılmak üzere oluşturulmuş eser repertuarı

Notlar

Suna Çevik Koro Eğitimi Saip Egüz Koro Eğitimi Gül Sabar Sesimiz eğitimi ve korunması


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır.
ÖÇ02 Çoksesli müzik çalışmasının yapılmasıyla bu yönde müzikal gelişim becerisi gösterir
ÖÇ03 Ulusal ve uluslar arası koro literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır.
ÖÇ04 Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilinci kazanır.
ÖÇ05 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslar arası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar.
ÖÇ06 Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır.
ÖÇ07 Çoksesli söyleyiş tekniği açısından önem taşıyan sahnede uyum becerisi ve sahne disiplini kazanır.
ÖÇ08 Birlikte söyleme tekniği açısından önem taşıyan homojenlik,entonasyon becerisi kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üflemeli-Vurmalı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri teknik anlamda icra eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Üflemeli-Vurmalı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana kendi enstrümanıyla ile eşlik eder.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma ve ders hakkında genel bilgiler Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
2 Korolar,koroların önemi.Ses sınırlarını tespit çalışması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
3 Ses,solunum organlarının tanıtılması. E.Bayraktar'ın eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
4 Nefes-vücut yumuşaklığı,dil-konuşma egzersizleri. Z.Sağlıker'in eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Diksiyon ve temiz ses üretme çalışmaları,diyafram alıştırmaları Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
6 Entonasyon kavramının anlatılması.J.S.Bach'ın eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
7 İstiklal Marşı'nın çalışılması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
8 Nefes-ses ilişkisinin anlatılması.Praetorius'un eserinin çalışılması. bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
9 Kısa koro tarihinin tanıtılması. bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
10 Saip Egüz'ün eserinin çalışılması. bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
11 Halk ezgisi "Zekiyem"in çalışılması. bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
12 D.Frederichi'nin eserinin çalışılması. bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
13 Legato-Staccatokavramlarının çalışılması.J.S.Bach'ın eserinin çalışılması. bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
14 Nüans kavramlarının tanıtılması. O.Gibbong'un eserinin çalışılması. bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
15 Ses araştırmaları.Tek ve grup çalışmaları. bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
16 öğrenilen koral eserlerin tekrar edilmesi bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
17 Yarıyıl Ara Sınavı bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
18 Ses, diyafram, ağız, duruş ile ilgili araştırmalar. bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
19 Müzikalite ve doğru nefes çalışmaları. D.Friderichi'nin eseri (tekrar) bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
20 W.A.Mozart "Küçük bir gece müziği"eserinin deşifresinin yapılması Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
21 Mozart "Küçük bir gece müziği" eserinin sözleri üzerine artikülasyon çalışması yapılması,deşifrenin tekrarı Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
22 Mozart "Küçük bir gece müziği" adlı eserin nüanslarıyla ve temposunda ve ezber olarak çalışılması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
23 Çalışılan eserlerle ilgili piyano eşlikli çalışma yapılması Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
24 iki sesli koral egzersizler üzerinden homojenlik çalışmaları. ses ve nefes kontrol egzersizleri yapılması Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
25 Daire içinde partneri hissetme,uyum ve farkındalık çalışması yapılması.Beden perküsyonu üzerine çalışma Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
26 Daire içinde basit düzeyde voice painting çalışmaları yapılması.Genel tekrar Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
27 Daire içinde ses tınlatma,ritm ve improvizasyon çalışması yapılması Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
28 iki ve dört sesli koral egzersizler çalışılması.müzikal birliktelik çalışmaları Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
29 Çalışılan eserlerle ilgili ezber çalışması yapılması Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
30 çalışılan eserlerin tekrar edilmesi eksiklerin tespiti -1 bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
31 çalışılan eserlerin tekrar edilmesi eksiklerin tespiti-2 bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
32 final sınavı bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 30 2 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 30 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 1 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 64
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,56
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.05.2023 03:51