Genel Bilgi
Kod | SSB103 |
Ad | Ses Sağlığı ve Fizyolojisi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Yardımcı Meslek |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SEMİN SÜEDA ÇÖLCÜ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ÖZGÜR SÜRMELİOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İnsan sesinin işleyişi, geliştirilmesi ve sağlığının korunması ile ilgili bilimsel bilgilere sahip olması ve bunu profesyonel yaşama aktarması.
Dersin İçeriği
Sesin ve insan ses sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilimsel bilgi sahibi olma
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Dr. İlter Denizoğlu'nun basılmamış ders notları
Notlar
bulunmamaktadır
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sesin ve insan ses sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilimsel bilgi sahibi olma |
ÖÇ02 | Sesi oluşturan temel bilgilerin teorik bilgiler ve pratik uygulamalarla irdeler |
ÖÇ03 | Ses sağlığı ile ilgili bilgi sahibidir |
ÖÇ04 | Konuşma ve şarkı sesinin etkili ve doğru bir şekilde sürdürülmesi. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği teknik bilgi sonucu gelişen söyleme becerisiyle oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve sahne üzerinde uygulama becerisi geliştirir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun değişik kitlelerine opera şan sanatıyla ilgili bilgiler sunma becerisi kazanır | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ve meslek ahlakına, disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müziğin farklı türlerinde karakteri var etme, esere hakimiyet, birlikte söyleme, partneri hissetme becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | ses nedir? | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | insan ses çeşitleri. | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Diyafram nedir? | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Diyafram kullanım tekniklerinin örneklerle uygulanması. | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Diyafram kullanımı ile ilgili sunum çalışmalarının yapılması. | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Diyaframın şarkı söylemede kullanımı. | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Ses telleri nedir? nasıl çalışır? | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ses teli hastalıkları 1 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
9 | Ses teli hastalıkları 2 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Ses teli hastalıkları 3 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Ses tellerinin sağlığının korunması. 1 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Ses tellerinin sağlığının korunması. 2 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Konuşma çalışmaları 1 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Konuşma çalışmaları 2 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
16 | Dönem analizi genel tekrar 1 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Dönem analizi genel tekrar 2 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
18 | İlkel ses nedir? | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
19 | İlkel sesin tanımı ve özellikleri. | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
20 | İlkel sesin bulunması ve kullanılması 1 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
21 | İlkel sesin bulunması ve kullanılması 2 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
22 | İlkel sesin sahnede ve şandaki önemi, | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
23 | İlkel sesin bulunması ve kullanılması ile ilgili egzersiz uygulamaları | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
24 | İlkel sesin konuşmada ve şarkı söylemede kullanılması. | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
25 | Ağız ve çene yapısı ve hastalıkları 1 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
26 | Ağız ve çene yapısı ve hastalıkları 2 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
27 | Diş - Damak yapısı ve hastalıkları 1 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
28 | Diş - Damak yapısı ve hastalıkları 2 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
29 | Burun yapısı ve konuşma bozuklukları | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
30 | Soluk organları ve problemleri ve hastalıkları | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
31 | Dönem analizi genel tekrar 3 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
32 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 63 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,52 | ||
AKTS | 3 AKTS |