Genel Bilgi
Kod | KONS101 |
Ad | Meslek Bilgisi ve Sanat Etiği |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 1 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Kültür |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. İsmail DİKİLİTAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. İsmail DİKİLİTAŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste genel meslek bilgisi ve meslek etiği ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Etik ve ahlak kavramlarını inceleyerek, mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını incelemek
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Bahar, Emel (2014) Meslek Etiği. Detay Yayıncılık. Kutlu, Hüseyin Ali (2016) Meslek Etiği. Nobel Akademik Yayıncılık.
Notlar
bulunmamaktadır
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sanat - meslek yönetimi alanındaki temel kavram, ilke ve teknikleri bilir. |
ÖÇ02 | Sanat - meslek yönetimi alanında çalışanlar için etik ilke ve kuralları bilir. |
ÖÇ03 | Sanat yöneticilerinin görev ve sorumluluklarını değerlendirir. |
ÖÇ04 | Sanat - meslek yönetimi mesleğinin icrasında etik ilke ve kuralları uygular. |
ÖÇ05 | Sanat - meslek yönetiminin içerdiği etik ve yasal meseleler hakkında öneriler sunar. |
ÖÇ06 | Sanat - meslek alanındaki istihdam süreçleri ve proseslerini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri teknik anlamda icra eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana kendi enstrümanıyla ile eşlik eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Etik ve ahlak kavramlarını incelemek 1 | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Etik ve ahlak kavramlarını incelemek 2 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Etik sistemlerini incelemek 1 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Etik sistemlerini incelemek 2 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Meslek etiğine giriş | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Değerler ve yardım ilişkisi | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Değerler ve yardım ilişkisi 2 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörleri incelemek 1 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
9 | Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörleri incelemek 2 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Gizlilik, etik ve yasal meseleler | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Etik ikilemlerin tartışılması | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Görevini kötüye kullanmak | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını incelemek 1 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını incelemek 2 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını incelemek 3 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
|
17 | Dönem Analizi genel tekrar 1 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
18 | Fikri Mülkiyet, Marka, Patent, Telif. 1 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
19 | Fikri Mülkiyet, Marka, Patent, Telif. 2 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
20 | Türkiye'de sanat eseri fiyatlarının belirlenme süreci. | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
21 | Güncel Sanata yön veren uluslararası sanat organizasyonları. 1 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
22 | Güncel Sanata yön veren uluslararası sanat organizasyonları. 2 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
23 | Sanat eğitimi ve sanat piyasası ilişkileri. | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
24 | Sivil toplum kuruluşları ve sanat piyasası ilişkileri. | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
25 | CV, Protfolyo, Show Real Hazırlama 1 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
26 | CV, Protfolyo, Show Real Hazırlama 2 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
27 | Yönetmen, Rejisör, Orkestra şefi ile çalışma prensipleri 1 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
28 | Yönetmen, Rejisör, Orkestra şefi ile çalışma prensipleri 2 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
29 | Sahne Amiri ile çalışma prensipleri 1 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
30 | Sahne Amiri ile çalışma prensipleri 2 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
31 | Dönem Analizi genel tekrar2 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
32 | Final sınavı | Bireysel hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 1 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 32 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 1,28 | ||
AKTS | 1 AKTS |