Genel Bilgi
Birim | İLAHİYAT FAKÜLTESİ |
İLAHİYAT PR. | |
Kod | ILH434 |
Ad | Dini Hitabet ve Mesleki Uygulama |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NASİ ASLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Derviş DOKGÖZ
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Derviş DOKGÖZ (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi Derviş DOKGÖZ (Bahar) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciler alanın temel kavramları, dini söylemleri çeşitleri hakkında bilgi ve dini gün ve törenlerde konuşmalar verme yeteneğini vermek
Dersin İçeriği
Alanın temel kavramları, çeşitleri; dini hitabet örnekleri, dini gün ve merasimlerde yapılacak konuşmalar, öğrenci sunumları
Dersin Ön Koşulu
Ders ile ilgili kaynak kitapların okunması.
Kaynaklar
Hüseyin Yılmaz - Dini Hitabet ve Mesleki Uygulama (Asitan Kitap Yayınları)
Notlar
İsmail Lütfi Çakan - Dini Hitabet (Marmara Üni. İlahiyat Fak. Yayınları) Vehbi Karakaş - Hitabet Sanatı (Rağbet Yayınları)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dini hitabet alanında konuşma becerisi kazanır |
ÖÇ02 | Dini hitabet sahasında kavramlar hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Dini hitabet türleri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Sesli medyada dini konuşmalar yapabilme yeteneğine sahip olur. |
ÖÇ05 | Sesli medyada dini konuşmalar yapmaya istekli olur. |
ÖÇ06 | Görsel medyada dini konuşmalar yapabilme yeteneğine sahip olur. |
ÖÇ07 | Görsel medyada dini konuşmalar yapmaya istekli olur. |
ÖÇ08 | Açılış, karşılama-uğurlama, anma, veda konuşmaları hazırlar. |
ÖÇ09 | Açılış, karşılama-uğurlama, anma, veda konuşmaları yapar. |
ÖÇ10 | Veda konuşmaları yapar. Açılış, karşılama-uğurlama, anma, veda konuşmaları yapar. |
ÖÇ11 | Dini konferans ve açıkoturumlarda konuşma yapabilir. |
ÖÇ12 | Dini konferans, sohbet ve sunum hazırlar. |
ÖÇ13 | Dini seminer ve vaazlar düzenleyebilir. |
ÖÇ14 | Dini seminer ve vaazlar hazırlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | alanın temel kavramları | kaynaklardan ilgili konuyu araştırmak ve okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | dini hitabetin çeşitleri | kaynaklardan ilgili konuyu araştırmak ve okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | dini konferans | kaynaklardan ilgili konuyu araştırmak ve okumak, konferans metni hazıramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | sohbet | kaynaklardan ilgili konuyu araştırmak ve okumak, sohbet metni hazıramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | sesli ve görsel medyada dini konuşmalar | kaynaklardan ilgili konuyu araştırmak ve okumak, dini konuşma hazırlamak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | açılış, karşılama-uğurlama, anma, veda konuşmaları | konuşma metinleri hazırlamak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | hatipliğin önemi | kaynaklardan ilgili konuyu araştırmak ve okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | arasınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | hatipte bulunması gereken özellikler | kaynaklardan ilgili konuyu araştırmak ve okumak | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | dini hitabette kaynaklardan yararlanma | kaynaklardan ilgili konuyu araştırmak ve okumak | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | dini gün ve merasimlerde yapılacak konuşmalar | kaynaklardan ilgili konuyu araştırmak ve okumak | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | dini hitabet örnekleri | kaynaklardan ilgili konuyu araştırmak ve okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | sunumlar | sunum hazırlamak | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
14 | sunumlar | sunum hazırlamak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | konuşmalar | sunum hazırlamak | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |