Genel Bilgi
Kod | HEM807 |
Ad | Elektroanaljezi Yönetimi: TENS ve Hemşirelik Bakımı |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEVİLAY ERDEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
-Elektroanaljezi Yönetimini Öğrenme
Dersin İçeriği
-Elektroanaljezi Yöntemi: TENS ve Hemşirelik Bakımı
Dersin Ön Koşulu
Öğrenci derse önceden hazırlıklı gelir.
Kaynaklar
Cerrahi Hemşireliğinde ERAS Yoğun Bakım Hemşireliği Vakalarla Cerrahi Kitabı
Notlar
Cerrahi Hemşireliğinde ERAS Yoğun Bakım Hemşireliği Vakalarla Cerrahi Kitabı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ameliyat öncesi, sırası ve sonrasındaki iyileşme protokolleri güncel ve ileri düzeyde bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşma. Yurt içi ve yurt dışı hızlı iyileştirme protokollerini karşılaştırır, |
ÖÇ02 | Hemşirelik lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Hemşirelik alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. Hemşireliğin rol ve işlevlerini bilir, hemşirelik felsefesini kavrar. İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar. |
ÖÇ03 | Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtabilir ve Hemşirelik sürecini bakımda kullanabilir Birey, aile ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmede hemşirenin sorumluluklarını tanımlar ve sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirenin sorumluluklarını bilir. |
ÖÇ04 | Tens cihazı ve TENS’in parametreleri ve uygulama modelleri kullanma |
ÖÇ05 | Tens uygulanmasında hemşirenin rolleri, Ağrı tedavisinde ve yara iyileşmesinde Tens kullanımı |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Konuya giriş | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | TENS Tanımı, tarihçesi ve önemi | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Tens cihazı ve kullanımı | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | TENS’in parametreleri ve uygulama modelleri | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Tens cihazının kullanım alanları-1 | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Tens cihazının kullanım alanları-2 | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Tens uygulanmasında hemşirenin rolleri | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Yara iyileşmesi ve Tens kullanımı | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Ara sınav | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
10 | Ağrı tedavisinde Tens kullanımı | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Hazırlık haftası 1 | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Kanıta dayalı uygulamalar-1-akut ağrıda Tens | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kanıta dayalı uygulamalar-2-kronik ağrıda Tens | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Hazırlık haftası 2 | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Kanıta dayalı uygulamalar-3-yara tedavisinde Tens | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Kanıta dayalı uygulamalar-3-yara tedavisinde Tens devam | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Final sınavı | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,52 | ||
AKTS | 6 AKTS |