HEM642 İleri Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Semineri I

2 AKTS - 0-1 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HEM642
Ad İleri Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Semineri I
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 0-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ŞENAY ÇETİNKAYA
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğine özgü temel konulara ilişkin gelişmelerin irdelenmesi ve bu doğrultuda öğrencinin literatür çalışması yapması, yeni uygulamaları izleme ve tartışabilmesi için seminer hazırlığı ve sunumunu gerektirir.

Dersin İçeriği

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğine özgü temel konulara ilişkin gelişmelerin irdelenmesi

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Pediatri Hemşireliği. Conk Z, Başbakkal Z, Yılmaz HB, Bolışık B. (Edts). 3. Baskı. 17. Bölüm. Adana: Akademisyen Tıp Kitabevi. 2021. ss. 709-754. ISBN: 978-625-8430-10-3

Notlar

Üniversitenin abone olduğu veritabanları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Doktora öğrencisinin üniversitenin abone olduğu veri tabanlarında literatür taraması yapabilmesi,
ÖÇ02 Öğrencinin kaynak yazımını hatasız uygulayabilmesi
ÖÇ03 Dönem sonuna seminer ödevini sunabilmesidir
ÖÇ04 Doktora öğrencisinin tez önerisi yazabilmesi beklenmektedir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşimi kavrar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşim kurar.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Doktora öğrencisinin üniversitenin abone olduğu veri tabanlarında literatür taraması yapabilmesi, İlgili literatürde konulara çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Üniversitenin abone olduğu veri tabanlarında literatür taraması yapabilme İlgili literatürde konulara çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 Literatür taramasının önemini kavraması İlgili literatürde konulara çalışma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
4 Konu akış planını yapabilme İlgili literatürde konulara çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
5 Kaynak yazımını öğrenmesi İlgili literatürde konulara çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 Öğrencinin kaynak yazımını hatasız uygulayabilmesi İlgili literatürde konulara çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 Dönem seminerini belirlemesi İlgili literatürde konulara çalışma Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Seminer konusuna karar vermesi İlgili literatürde konulara çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
10 Seminer konusunu hazırlaması İlgili literatürde konulara çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 Seminer içeriklerinin uygun akışla devamını öğrenmesi İlgili literatürde konulara çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 Seminer yazım kontrolü yapması İlgili literatürde konulara çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Seminerin danışman tarafından kontrol edilmesi İlgili literatürde konulara çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Seminer konusunu sunması İlgili literatürde konulara çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Seminer konusunu teslim etmesi İlgili literatürde konulara çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü (Saat) 41
Toplam İş Yükü / 25 (s) 1,64
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.05.2023 02:40