Genel Bilgi
Kod | STA760 |
Ad | Seramik Teknoloji Tasarımı II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. YUSUF ZİYA HALEFOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Sır ve Boya dersi, öğrencinin lisans döneminde almış olduğu bilgi ve becerilerini kullanarak, her yıl belirlenen bir konu ile ilgili kapsamlı araştırmalar yapabilmesini ve bu araştırmalar doğrultusunda uyguladığı deneysel çalışmaları sunabilmesini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Seramik sır ve boyalarında kullanılan bütün kimyasal maddelerin özellikleri, yapıları, kullanımını kavrayabilme, kimyasal madde ve seramik bünye ilişkisini anlayabilme, fırınlama süreçlerinde kimyasal bileşiklerin davranışları.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Prof.Dr. Ateş Arcasoy Seramik Teknolojisi Literatür Yayıncılık
Notlar
ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Seramik sır ve boyaların özelliklerini kavrayabilir |
ÖÇ02 | Seramik sırların yapılarını tanır |
ÖÇ03 | Seramik Boyaların yapılarını tanır |
ÖÇ04 | Seramik sırların hesaplamasını yapabilir |
ÖÇ05 | Seramik hammaddelerden sır hazırlayabilir |
ÖÇ06 | Kendisinin hazırlamış olduğu Boya ve sırlarla uygulama yapabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seramik sırlar ve seger formülü | Sırların özelliklerine hazırlıklı gelir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Seger formülü ile seramik sırların hazırlanması | Sır hesaplamasına çalışarak gelir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Seger formülü bilinen bir sırın hammadde yüzde bileşimini hesaplama | Seger formülüne çalışarak gelir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Hammadde yüzde bileşimi bilenen bir sırın Seger formülünün hesaplanması | Hammadde konusunu araştırır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Seger formülü ile sır hazırlama | Uygulamaya hazırlıklı gelir | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
6 | Sır Uygulama | Uygulamaya hazırlıklı gelir | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
7 | Sırların özellikleri ve sır hatalarının yorumlanması | Sır hatalarını bilerek gelir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Seramik Çamur yüzde bileşimi ve Seger hesaplamasını bilerek gelir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sır hataları | Sır hatalarını bilerek gelir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Sır hatalarının giderilme yöntemleri | Sır hatalarını bilerek gelir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Boyaların hazırlanması | Seramik boyaları araştırarak gelir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Çeşitli sırlarda boyaların renk özellikleri | Boyaların renk verme özelliklerine hazırlıklı gelir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Çeşitli fırın uygulamalarında boyaların renk özellikleri | Seramik fırınların özelliklerine hazırlıklı gelir | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Sırların fırınlama süreçleri | Fırınlama süreçlerine hazırlıklı gelir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Boya ve sırların seramik bünyede uygulaması | Uygulamaya hazırlıklı gelir | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Seramik sır ve boya hesaplarına hazırlıklı gelir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Seramik sır ve boya hesaplarına hazırlıklı gelir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |