Genel Bilgi
Kod | STA1711 |
Ad | Sanat Kitabı I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SEVGİ ARI |
Dersin Amacı / Hedefi
Konu seçiminin ve üretim tekniğinin ders içerisinde belirleneceği projenin kitabını yaratıcı yollarla basılı veya dijital bir yayına dönüştürme tecrübesini kazanır.
Dersin İçeriği
Sanat tarihinde çeşitli sanatçı ve tasarımcılar tarafından üretilen sanat kitaplarının niteliklerinin araştırıldığı bu derste, öğrenci kitap nesnesi üzerinden kendini farklı yollarla ifade etme yollarını arar.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur
Kaynaklar
stefan sagmeister things i have learned in my life so far Infographics Pioneer Fritz Kahn Uta and Thilo von Debschitz Steven Heller The Graphic Design Idea Book: Inspiration from 50 Masters Steven Heller 100 Ideas that Changed Graphic Design Liu Yikun Visual Storytelling: Infographic Design in News Josef Müller-Brockmann Grid systems in graphic design Ellen Lupton Design Is Storytelling Ellen Lupton Indie Publishing: How to Design and Publish Your Own Book
Notlar
-Çukurova Üniversitesi Kütüphanesi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Disiplinlerarası düşünce üretir |
ÖÇ02 | Farklı teknikleri kullanmayı deneyimler |
ÖÇ03 | Editöryal yaklaşım geliştirir |
ÖÇ04 | Sanat tarihinde kitabın taşıdığı plastik değer hakkında fikir sahibi olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sanat Kitabının çeşitli tanımları | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Sanat kitabının tarihsel serüveni I | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Sanat kitabının tarihsel serüveni II | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Sanat kitabının tarihsel serüveni III | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Sanat kitabı örnekleri incelemesi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sanat kitabı örnekleri incelemesi II | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Sanat kitabı örnekleri incelemesi III | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Proje konusu üzerine görüşme | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | Proje konusu üzerine araştırma | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | Proje konusu üzerine görüşme ve araştırma II | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | Proje konusu üzerine yapılan araştırmaların bir araya getirilmesi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Proje konusu hakkındaki araştırmaların bir sunum haline getirilmesi 2 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Proje konusu hakkındaki araştırmaların bir sunum haline getirilmesi II | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev teslim / değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev teslim / değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |