Genel Bilgi
Kod | STA869 |
Ad | Sır ve Boya Teknolojisi I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. YUSUF ZİYA HALEFOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Sır ve Boya dersi, öğrencinin lisans döneminde almış olduğu bilgi ve becerilerini kullanarak, her yıl belirlenen bir konu ile ilgili kapsamlı araştırmalar yapabilmesini ve bu araştırmalar doğrultusunda uyguladığı deneysel çalışmaları sunabilmesini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Seramik sır ve boyalarında kullanılan bütün kimyasal maddelerin özellikleri, yapıları, kullanımını kavrayabilme, kimyasal madde ve seramik bünye ilişkisini anlayabilme, fırınlama süreçlerinde kimyasal bileşiklerin davranışları.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Seramik Teknolojisi Yazar: Ateş Arcasoy Yayınevi: Literatür Yayıncılık
Notlar
The Ceramic Glaze Handbook: Materials, Techniques, Formulas Mark Burleson
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sır hammaddelerini tanır ve özelliklerini açıklayabilir. |
ÖÇ02 | Sır hammaddelerini kullanarak yeni sır reçeteleri oluşturabilir |
ÖÇ03 | Oluşturulan reçeteleri uygulayabilir |
ÖÇ04 | Oluşturduğu sır reçetelerini yorumlayabilir |
ÖÇ05 | Sır reçetelerini uygulama yapacağı seramik bünyeyi tanır |
ÖÇ06 | Hazırlamış olduğu sırları fırınlayarak sonuçlarını değerlendirebilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanındaki geleneksel ve güncel teknik ve yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat akımlarını, tasarım yaklaşımlarını tarihsel dönemlerinde öne çıkan olanaklar ve düşünce sistemleri ile ilişkili olarak kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım olgusunu kültürel, sosyolojik, politik, felsefi ve ekonomik bağlamda değerlendirecek düzeyde kavrar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz bilgi alanlarının birbiriyle olan ilişkilerini uzmanlık alanında kullanacak biçimde kavrar, disiplinlerarası etkileşimi yaratıcı etkinliklere dönüştürecek biçimde algılar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarında kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün sanat ürünü oluşturma ve ürün tasarlama süreçlerinde yaratıcı ve yenilikçi yöntemler geliştirir. Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerini araştırır ve uygular, sonuçlarını değerlendirerek belgeler. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün sanat çalışmalarına içerik oluşturur, sergilenmesini organize eder, sonuçlarını değerlendirir, Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılar ve bilim insanlarıyla ortaklaşa projeler geliştir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal, uluslararası yarışma ve organizasyonlarda sergilenmeye / sunulmaya değer nitelikte yapıt üretir, Farklı disiplinler arasındaki geçişken ilişkileri çağdaş sunum ve ifade biçimlerine dönüştürerek çoklu gurup çalışmaları planlar . | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz sanatının; çok dilli ve çok araçlı (multimedial) yönelimi doğrultusunda uzmanlık alanlarıyla etkileşim sağlar ve yaratıcı ekipler oluşturur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili sorunları belirler, bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini uygular, yorumlar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanının bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanata özgü düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak paylaşır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yapıtlarını geleneksel ve dijital medya da sergiler, açıklar ve tanıtır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili akademik toplantılar düzenler, tartışmalara katılır, fikir ve projelerini savunur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sanatsal araştırma yöntemlerini kullanır ve sanat ve / veya tasarım alanlarında özgün araştırmalar yapar. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın ve uzmanlık alanının temel başvuru kaynaklarını tanır, literatür bilgisini, alanının pedagojik yöntem ve tekniklerini, öğretme, denetleme ve değerlendirme becerilerini etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel mirasın önemini ve bu mirasa özgü üretimlerin ve tekniklerin korunması gerektiğini bilir, güncel koşullarda üretilmesi ve yorumlanması için yol gösterir, | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur, sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sır hammaddeleri ve özellikleri | hammaddeleri bilerek derse gelir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Sır nedir. Genel özellikleri ve uygulama alanları | Sırların genel özelliklerini çalışarak gelir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Basit sır reçeteleri hazırlama ve uygulama | Basit sırları hazırlamayı bilerek gelir | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
4 | Karmaşık sır reçeteleri hazırlama ve yorumlayabilme | Sır reçetelerini yorumlamayı bilerek gelir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
5 | Sırların fırınlanması süreçleri | Sırların fırınlama süreçlerini bilerek gelir | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Sır hatalarının değerlendirilmesi | Sır hatalarını bilerek gelir | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
7 | Sır hatalarının giderilmesi yöntemleri | Sır hatalarını bilerek gelir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Sırların tüm özelliklerine çalışarak, reçete hazırlanması, seger formülü bilerek ara sınava girer | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
9 | Artistik sırlar ve özellikleri | Artistik sırları bilerek gelir | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
10 | Aventurin sır hazırlama ve uygulama | Aventurin sırların özelliklerini bilerek gelir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
11 | Mat ve Krakle Sır hazırlama ve uygulama | Mat ve krakle sırın özelliklerini bilerek gelir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
12 | Bakır Kırmızısı sır hazırlama ve uygulama | Bakır Kırmızısı sırın özelliklerini bilerek gelir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
13 | Seladon ve Kül sırları hazırlama ve uygulama | Seladon ve kül sırların özelliklerini bilerek gelir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
14 | Kristal sır hazırlama ve uygulama | Kristal sırların özelliklerini bilerek gelir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
15 | Hazırlanan sırların sunumu | Sunum hazırlayarak gelir | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sırların uygulama çalışması değerlendirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sırların uygulama çalışması değerlendirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |