Genel Bilgi
Kod | STA865 |
Ad | Sanat Metinleri İnceleme I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BİRNUR ERALDEMİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrencilerin bir sanat eseri, sanatçı, ya da bir sanat etkinlği hakkında yazılmış bir metni çözümlemeleri ve bu çözümlemeleri yazılı ve sözlü olarak sunmaları amaçlanır.
Dersin İçeriği
Sanat tarihinin uzak -yakın dönemlerine, sanatsal üsluplara ve sanatçıların üretim süreçlerine ilişkin yazınsal metinler karşılaştırmalı olarak incelenir.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Ahu Antmen, Modernizm, Yirminci Yüzyıl Sanatı. İstanbul: P Dergisi, Sayı:16. Berna Moran, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, İletişim Yay. Ahmet Cevizci, Felsefe Terimleri Sözlüğü, Paradigma Yayınları Mike Featerstone Postmodernizm veTüketim Kültürü Ayrıntı Yayınları. B. Focroulle, T.Todorov ve R. Legros Sanatta Bireyin Doğuşu. Yapı Kredi Yayınları. Graham Harman , Sanat ve Nesneler, Sanat ve Kuram Yay.
Notlar
Süreli yayınlar. Akademik Sanat Dergileri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sanatın üretim süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır. |
ÖÇ02 | Sanatın ekonomik ve politik olaylarla ilişkisini çözümler. |
ÖÇ03 | Sanat ve sosyolojik olaylar arasındaki ilişkiyi kavrar. |
ÖÇ04 | Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar, programlar. |
ÖÇ05 | Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanır, |
ÖÇ06 | Araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. |
ÖÇ07 | Özellikle sanat ve tasarım ile ilişkili olarak kuramsal çalışmalara katılır. |
ÖÇ08 | Sanat ve estetik kuramları ile ilişkili temel kavramları ve tanımlarını bilir ve kullanır. |
ÖÇ09 | Sanat alan literatürünü bilir ve düzenli olarak takip eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanındaki geleneksel ve güncel teknik ve yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat akımlarını, tasarım yaklaşımlarını tarihsel dönemlerinde öne çıkan olanaklar ve düşünce sistemleri ile ilişkili olarak kavrar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım olgusunu kültürel, sosyolojik, politik, felsefi ve ekonomik bağlamda değerlendirecek düzeyde kavrar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz bilgi alanlarının birbiriyle olan ilişkilerini uzmanlık alanında kullanacak biçimde kavrar, disiplinlerarası etkileşimi yaratıcı etkinliklere dönüştürecek biçimde algılar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarında kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün sanat ürünü oluşturma ve ürün tasarlama süreçlerinde yaratıcı ve yenilikçi yöntemler geliştirir. Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerini araştırır ve uygular, sonuçlarını değerlendirerek belgeler. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün sanat çalışmalarına içerik oluşturur, sergilenmesini organize eder, sonuçlarını değerlendirir, Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılar ve bilim insanlarıyla ortaklaşa projeler geliştir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal, uluslararası yarışma ve organizasyonlarda sergilenmeye / sunulmaya değer nitelikte yapıt üretir, Farklı disiplinler arasındaki geçişken ilişkileri çağdaş sunum ve ifade biçimlerine dönüştürerek çoklu gurup çalışmaları planlar . | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz sanatının; çok dilli ve çok araçlı (multimedial) yönelimi doğrultusunda uzmanlık alanlarıyla etkileşim sağlar ve yaratıcı ekipler oluşturur. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili sorunları belirler, bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini uygular, yorumlar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanının bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanata özgü düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak paylaşır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yapıtlarını geleneksel ve dijital medya da sergiler, açıklar ve tanıtır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili akademik toplantılar düzenler, tartışmalara katılır, fikir ve projelerini savunur. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sanatsal araştırma yöntemlerini kullanır ve sanat ve / veya tasarım alanlarında özgün araştırmalar yapar. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın ve uzmanlık alanının temel başvuru kaynaklarını tanır, literatür bilgisini, alanının pedagojik yöntem ve tekniklerini, öğretme, denetleme ve değerlendirme becerilerini etkin biçimde kullanır. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel mirasın önemini ve bu mirasa özgü üretimlerin ve tekniklerin korunması gerektiğini bilir, güncel koşullarda üretilmesi ve yorumlanması için yol gösterir, | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur, sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Estetik ve Sanat Kuramlarının Epistemolojik ve Metodolojik Yapısı | Kavram Çözümlemesi ve Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Estetiğin Konusu | Kavram Çözümlemesi ve Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Bir Estetik Teorisi: Yansıtma Kuramı | Kavram Çözümlemesi ve Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Yansıtma Kuramının Çeşitli Konuları | Kavram Çözümlemesi ve Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Yansıtma Kuramının Yorumları | Kavram Çözümlemesi ve Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Yansıtma Kuramı ve Temel Kavramlar | Kavram Çözümlemesi ve Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Diyalektik Kavramının Tarihsel Seyri | Kavram Çözümlemesi ve Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Diyalektik Kavramının Marksist Yorumu | Kavram Çözümlemesi ve Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Marksist Estetik ve Yansıtma Kuramı | Kavram Çözümlemesi ve Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Modern Yansıtma Kuramları | Kavram Çözümlemesi ve Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Modernizm ve Sanat Tartışmaları | Kavram Çözümlemesi ve Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Modernizmin Yapısı | Kavram Çözümlemesi ve Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Modernizm ve Temel Kavramlar | Kavram Çözümlemesi ve Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Yeni-Temsili Sanat Kuramları ve Modernizm | Kavram Çözümlemesi ve Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |