STA803 Form ve Kompozisyon I

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod STA803
Ad Form ve Kompozisyon I
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BİRNUR ERALDEMİR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders öğrencilerin üç boyutllu formlar üreterek özgün plastik bir dil oluşturmalarını amaçlar.

Dersin İçeriği

Bu derste, plastik formların tasarım ögeleri ve ilkeleri hakkında bilgi verilir. Öğrencilerin bu öge ve ilkeleri kullanarak özgün tasarımlar yapmaları istenir.

Dersin Ön Koşulu

Bu dersin ön koşulu yoktur

Kaynaklar

Herbert Read, Modern Sculpture. Richard J. Williams After Modern Sculpture

Notlar

Sanat Dergileri, Güzel Sanatlar Enstitülerinin süreli yayınları, dergileri. Sanatçı katalogları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Üç boyutlu tasarım kavramını bilir ve açıklar
ÖÇ02 Form ve fonksiyon ilişkisini çözümler
ÖÇ03 Doğal nesnelerdeki plastik olanakları algılar ve kullanır.
ÖÇ04 Bir plastik formu oluşturan temel elemanları bilir ve kullanır.
ÖÇ05 Özgün plastik formlar tasarlar ve sergiler.
ÖÇ06 Tasarımlarına uygun malzeme, teknik ve yöntemleri bulur ve kullanır.
ÖÇ07 Sanat teknolojilerinin gelişimine uyum sağlar gerekli becerileri kazanır.
ÖÇ08 Müzelerden etkin bir biçimde yararlanır, kültürel ve tarihi değerlere sahip çıkar.
ÖÇ09 İnsan topluluklarının ve uygarlıkların plastik ve artistik üretimlerindeki değişim süreçlerini ve özelliklerini bilir ve açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı tasarım alanındaki geleneksel ve güncel teknik ve yöntemler hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat akımlarını, tasarım yaklaşımlarını tarihsel dönemlerinde öne çıkan olanaklar ve düşünce sistemleri ile ilişkili olarak kavrar. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarım olgusunu kültürel, sosyolojik, politik, felsefi ve ekonomik bağlamda değerlendirecek düzeyde kavrar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz bilgi alanlarının birbiriyle olan ilişkilerini uzmanlık alanında kullanacak biçimde kavrar, disiplinlerarası etkileşimi yaratıcı etkinliklere dönüştürecek biçimde algılar. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarında kullanır. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün sanat ürünü oluşturma ve ürün tasarlama süreçlerinde yaratıcı ve yenilikçi yöntemler geliştirir. Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerini araştırır ve uygular, sonuçlarını değerlendirerek belgeler. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün sanat çalışmalarına içerik oluşturur, sergilenmesini organize eder, sonuçlarını değerlendirir, Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılar ve bilim insanlarıyla ortaklaşa projeler geliştir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal, uluslararası yarışma ve organizasyonlarda sergilenmeye / sunulmaya değer nitelikte yapıt üretir, Farklı disiplinler arasındaki geçişken ilişkileri çağdaş sunum ve ifade biçimlerine dönüştürerek çoklu gurup çalışmaları planlar . 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz sanatının; çok dilli ve çok araçlı (multimedial) yönelimi doğrultusunda uzmanlık alanlarıyla etkileşim sağlar ve yaratıcı ekipler oluşturur. 2
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili sorunları belirler, bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini uygular, yorumlar.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanının bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanata özgü düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak paylaşır. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yapıtlarını geleneksel ve dijital medya da sergiler, açıklar ve tanıtır. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili akademik toplantılar düzenler, tartışmalara katılır, fikir ve projelerini savunur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sanatsal araştırma yöntemlerini kullanır ve sanat ve / veya tasarım alanlarında özgün araştırmalar yapar. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatın ve uzmanlık alanının temel başvuru kaynaklarını tanır, literatür bilgisini, alanının pedagojik yöntem ve tekniklerini, öğretme, denetleme ve değerlendirme becerilerini etkin biçimde kullanır. 1
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel mirasın önemini ve bu mirasa özgü üretimlerin ve tekniklerin korunması gerektiğini bilir, güncel koşullarda üretilmesi ve yorumlanması için yol gösterir, 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur, sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders içeriğinin ve öğrencilerden beklenen performansın açıklanması İlgili metinlerin ve görsellerin belirlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Tarihsel süreçte değişen form algısı ve nedenleri İlgili metinlerin ve görsellerin belirlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
3 Modern ve postmodern süreçte nesnenin dönüşümü Dersin içeriğinin ve kaynakların incelenmesi İlgili metinlerin ve görsellerin belirlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
4 Örnek Sanat Çalışmaların İncelenmesi I Görsel kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
5 Sanat ürününde konu, içerik ve tema Görsel kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Projenin konusunun belirlenmesi Görsel kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Uygulama çalışması Görsel kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Organik ve İnorganik Formların Yapısal Özellikleri Görsel kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Tartışma
10 Örnek Sanat Ürünlerinin İncelenmesi II Görsel kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Tartışma
11 Tasarımların eskiz çizimleri Görsel kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
12 Tasarımların maket çalışması Görsel kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
13 Tasarımların uygulanması I Malzeme seçimi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
14 Tasarımların uygulanması II Malzeme seçimi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
15 Form tasarımlarının sunuma hazırlanması Dosya hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.09.2023 01:53