SUF422 Yapay Habitatlar ve Balıkçılıkta Kullanımı

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SUF422
Ad Yapay Habitatlar ve Balıkçılıkta Kullanımı
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Üniversite Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. GÖKHAN GÖKÇE
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. GÖKHAN GÖKÇE (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Yapay habitat tiplerini ve teknolojilerini öğrencilere tanıtmak, dünyadaki ve Türkiye’deki uygulamaları anlatmak, yapay resif çalışmalarında planlama süreçlerini, inşa ve tasarım kriterlerini ve yapay resiflerin balıkçılık yönetimi içinde nasıl kullanılabileceğini örnekler vererek açıklamak dersin hedefleridir. Yapay resif araştırmalarında kullanılan araştırma metotlarını tanıtmak ve ders kapsamında bunları sahada uygulamalarını yaptırmak amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Yapay resiflerin amacı, yer seçimi ve kullanılan malzemeler ile balıkçılıkta kullanımı

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Kitap, İnternet

Notlar

Ders notları,


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yapay resif tanımını yapabilme
ÖÇ02 Yapay resiflerin kullanım amaçlarını ve farklarını söyleyebilme
ÖÇ03 Kullanılan malzemeleri ve bunların türler ve çevresel etkilerini bilme
ÖÇ04 Yapay resif yer seçimi yapabilme
ÖÇ05 Yapay resif projesi hazırlaya bilmek


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yapay habitatlar ile ilgili terminoloji ve yapay habitat çeşitleri Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Yapay habitat uygulamalarının dünya ve Türkiye’deki gelişimi Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
3 Yüzen yapay resifler ve balıkçılıkta kullanımı Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
4 Yapay habitatların inşasında kullanılan malzemeler (Birincil malzemeler) Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
5 Yapay habitatların inşasında kullanılan malzemeler (İkincil malzemeler) Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
6 Yapay habitat tasarımına etki eden çevresel faktörler Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
7 Yapay habitat tasarımına etki eden biyolojik faktörler Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Balıkçılık problemlerinin çözümünde yapay habitat kullanım olanakları Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
10 Yapay resif ekolojisi Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
11 Yapay resif ekolojisi (devam) Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
12 Yapay resif araştırmalarında kullanılan yöntemler Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 Yapay resif araştırmalarında kullanılan yöntemler (devam) Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 Konuyla ilgili yasal düzenlemeler Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
15 Türkiye'de yürütülen mevcut projelerin tanıtımı Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Literatür taraması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 5 10
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 68
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,72
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.05.2023 04:30