Genel Bilgi
Kod | SUF422 |
Ad | Yapay Habitatlar ve Balıkçılıkta Kullanımı |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Üniversite Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÖKHAN GÖKÇE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. GÖKHAN GÖKÇE
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Yapay habitat tiplerini ve teknolojilerini öğrencilere tanıtmak, dünyadaki ve Türkiye’deki uygulamaları anlatmak, yapay resif çalışmalarında planlama süreçlerini, inşa ve tasarım kriterlerini ve yapay resiflerin balıkçılık yönetimi içinde nasıl kullanılabileceğini örnekler vererek açıklamak dersin hedefleridir. Yapay resif araştırmalarında kullanılan araştırma metotlarını tanıtmak ve ders kapsamında bunları sahada uygulamalarını yaptırmak amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Yapay resiflerin amacı, yer seçimi ve kullanılan malzemeler ile balıkçılıkta kullanımı
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kitap, İnternet
Notlar
Ders notları,
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yapay resif tanımını yapabilme |
ÖÇ02 | Yapay resiflerin kullanım amaçlarını ve farklarını söyleyebilme |
ÖÇ03 | Kullanılan malzemeleri ve bunların türler ve çevresel etkilerini bilme |
ÖÇ04 | Yapay resif yer seçimi yapabilme |
ÖÇ05 | Yapay resif projesi hazırlaya bilmek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yapay habitatlar ile ilgili terminoloji ve yapay habitat çeşitleri | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Yapay habitat uygulamalarının dünya ve Türkiye’deki gelişimi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Yüzen yapay resifler ve balıkçılıkta kullanımı | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Yapay habitatların inşasında kullanılan malzemeler (Birincil malzemeler) | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Yapay habitatların inşasında kullanılan malzemeler (İkincil malzemeler) | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Yapay habitat tasarımına etki eden çevresel faktörler | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Yapay habitat tasarımına etki eden biyolojik faktörler | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Balıkçılık problemlerinin çözümünde yapay habitat kullanım olanakları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Yapay resif ekolojisi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | Yapay resif ekolojisi (devam) | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | Yapay resif araştırmalarında kullanılan yöntemler | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | Yapay resif araştırmalarında kullanılan yöntemler (devam) | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | Konuyla ilgili yasal düzenlemeler | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Türkiye'de yürütülen mevcut projelerin tanıtımı | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür taraması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 68 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,72 | ||
AKTS | 3 AKTS |