STA736 Mekan Tasarım İlke ve Uygulamaları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod STA736
Ad Mekan Tasarım İlke ve Uygulamaları
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi FEHİME YEŞİM GÜRANİ


Dersin Amacı / Hedefi

Tasarımın temelini oluşturan tasarım ilkelerinin akademik bakış açısı ile irdelenmesi

Dersin İçeriği

Tasarım ilkelerinin araştırılması-kuram ile tasarım arasındaki ilişkinin mekan başlığında irdelenmesi, araştırma yöntemleri kapsamında analiz edilerek yorumlanması

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Human Dimension and Interior Space; J.Panero, M.Zelnik, 1979, New York.

Notlar

Mimarlık, Biçim Mekan ve Düzen; Francis D.K. Ching, 2007, YEM Yayınları İç Mekan Tasarımı; F.D.K.Ching, 2008, YEM Yayınları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur.
ÖÇ02 Mimari ve İç mimari ölçekte tasarım konusunda analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme yetkinliği kazanır
ÖÇ03 İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapar
ÖÇ04 veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırabilme yetkinliği sağlar
ÖÇ05 Araştırmasını sözlü ve yazılı olarak sunma becerisi kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar.
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin amacı , kapsamı, yöntemi ve değerlendirme biçimi hakkında bilgi ders bilgi paketinin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Konu önerileri Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Konu önerilerinin değerlendirilmesi Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Konu önerilerinin değerlendirilmesi 2 Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Seçilen konularla ilgili kaynakların değerlendirilmesi ve içerik oluşturulması Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Seçilen konularla ilgili kaynakların değerlendirilmesi ve içerik oluşturulması 2 Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Seçilen konularla ilgili kaynakların değerlendirilmesi ve içerik oluşturulması 3 Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav rapor teslim Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
9 Çalışma alanının belirlenmesi Kaynak taraması ve çalışma alanı değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme
10 Seçilen çalışma alanının tartışılması Kaynak taraması ve çalışma alanı değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Seçilen çalışma alanının tartışılması 2 Kaynak taraması ve çalışma alanı değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 bulguların tartışılması Kaynak taraması ve çalışma alanı değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
13 bulguların tartışılması 2 Kaynak taraması ve çalışma alanı değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
14 Bulguların tartışılması ve öneriler Kaynak taraması ve çalışma alanı değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Bulguların tartışılması ve öneriler 2 Kaynak taraması ve çalışma alanı değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Rapor Teslimi Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Rapor Teslimi Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.05.2023 04:10