Genel Bilgi
Kod | BT076 |
Ad | Biyomoleküller: Temelleri, Özellikleri ve Uygulamaları |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HİKMET YETER ÇOĞUN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; canlılığı oluşturan moleküllerin sınıflandırılması, kimyasal bağlar ve makromoleküler yapıların açıklanması ve hücre içi işlevlerinin öğretilmesidir
Dersin İçeriği
Biyomoleküller için önemli olan bağ tipleri ve fonksiyonel gruplar, Suyun yapısı , çözücü özelliği ve biyomoleküller için önemi, Amino asitler, genel özellikleri, sınıflandırılmaları, peptid bağı oluşumu, Proteinlerde yapı ve işlev ilişkileri, Proteinlerin modifikasyonu, Karbohidratların genel özellikleri ve sınıflandırılmaları, Karbohidratların yapı ve işlevi, Lipidlerin genel özellikleri ve sınıflandırılması, Lipidlerin yapı ve işlevi, Nükleik asitlerin yapı işlevi
Dersin Ön Koşulu
Biyoloji Bölümü, Veteriner Fakültesi, Gıda Mühendisliği, Su Ürünleri mezunu olmak.
Kaynaklar
Alberts: Molecular Biology of The Cell 5th Edition, 2008.
Notlar
Ders Slaytları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler bu derste, Organik moleküllerin sınıflandırmasını bilir ve işlevlerini açıklar |
ÖÇ02 | Bu derste öğrenciler Suyun hücre içindeki yerleşimler açısından önemini ve moleküller üzerindeki etkisini kavrar. |
ÖÇ03 | Bu derste öğrenciler, Biyomoleküllerin yapısını kavrar ve yapı-işlev ilişkilerini karşılaştırır. |
ÖÇ04 | Konuyla ilgili bilimsel araştırmaların incelenmesini ve makale sunumunu öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyomoleküller | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Biyomoleküler Bağlar | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Biyomoleküller için önemli olan bağ tipleri ve fonksiyonel gruplar | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Suyun yapısı | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Suyun yapısı , çözücü özelliği ve biyomoleküller için önemi | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Amino asitler | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Amino asitler, genel özellikleri, sınıflandırılmaları | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ders Slaytları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Amino asitler ve peptid bağı oluşumu | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Proteinlerde yapı ve işlev ilişkileri | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Proteinlerin modifikasyonu | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Karbohidratların genel özellikleri ve sınıflandırılmaları | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Karbohidratların yapı ve işlevi | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Lipidlerin genel özellikleri ve sınıflandırılması | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Nükleik asitlerin yapı işlevi | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Slaytları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Slaytları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 5 | 75 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |