Genel Bilgi
| Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| TARIMSAL YAPILAR VE SULAMA (YL) (TEZLİ) | |
| Kod | TS511 |
| Ad | Advances in Irrigation |
| Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Güz |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | İngilizce |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEMİH METİN SEZEN |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tarla sulama sistemlerindeki özellikle basınçlı sulama sistemlerindeki son gelişmeleri öğrencilere aktarmak
Dersin İçeriği
Sulama sistemlerininin gözden geçirilmesi; basınçlı sulama sistemlerindeki son gelişmeler; damla sulamadaki gelişmeler; gömülü damla sistemi ve uygulamaları, fertigasyon, kemigasyon; otomasyon; yağmurlama sulama sistemlerindeki son gelişmeler; hareketli yağmurlama sistemlerindeki gelişmeler, center-pivot, doğrusal hareketli sistemler; LEPA, fasılalı karık, PRD sulama teknikleri
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Sulamada randımanın geliştirilmesi
Notlar
Çiftliklerde etkili sulama teknolojilerinin uygulanması
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | LEPA sulama sistemi hakkında bilgilendirmek ve anılan sistemlerin tasarımını yapmayı öğrenir. |
| ÖÇ02 | Toprakaltı damla sulama sistemi hakkında bilgilendirmek ve anılan sistemlerin tasarımını yapmayı öğrenir. |
| ÖÇ03 | Cablegation sulama sistemi hakkında bilgilendirmek ve anılan sistemlerin tasarımını yapmayı öğrenir. |
| ÖÇ04 | fasılalı karık sulama sistemi hakkında bilgilendirmek ve anılan sistemlerin tasarımını yapmayı öğrenir. |
| ÖÇ05 | hareketli yağmurlama sulama sistemi hakkında bilgilendirmek ve anılan sistemlerin tasarımını yapmayı öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir | 4 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | 3 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir. | 3 |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular | |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | 3 |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır | |
| PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler | 3 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Yüzey ve basınçlı sistemlerdeki son gelişmeler | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 2 | Yüzey sulama yöntemelerindeki son gelişmeler | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 3 | Fasılalı karık sulama | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 4 | Geleneksel yüzey ve fasılalı karık sulamanın karşılaştırılması | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 5 | Damla sulamada son gelişmeler | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 6 | Toprakaltı damla sulama sistemlerin tasarımı | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 7 | Fertigasyon | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | Anlatım | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Sulama sistemlerinin otomasyonu | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 10 | LEPA sistemlerinin tasarımı | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 11 | LEPA, Center-pivot, spray ve karık işletim modu kıyalasması | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 12 | Center-pivot sistemelrinin LEPA sistemine dönüştürülmesi | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 13 | Arazi gezisi | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 14 | Gelişmiş suama sistemelerinin performasının değerlendirilmesi | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 15 | Kendinden hareketli sistemlerin tasarım stratejisi | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları1 | Anlatım | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları2 | yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 18 | 18 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||