PDR754 Grup Rehberliği

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PDR754
Ad Grup Rehberliği
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi SABAHATTİN ÇAM


Dersin Amacı

Farklı gelişim düzeyinde olan öğrencilerin gelişimlerini destekleyecek farklı alanlarda grup rehberliği programı hazırlama ve uygulama becerisinin kazandırılması hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

Derste grup rehberliğinin teorik dayanakları, grup rehberliğinin amaçları, grup rehberliği uygulamalarının yapılabileceği konular ve grup rehberliği süreçleri işlenmektedir. Ayrıca grup rehberliği programı hazırlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarına yönelik öğrencilere kuramsal bilgiler sunularak öğrencilerden böyle örnek programlar hazırlayıp uygulanmaları beklenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok.

Kaynaklar

Erkan, S. ve Kaya, A. (Edt.) (2005, 2007).Deneysel Olarak Sınanmış Rehberlik Etkinlikleri Programları, Cilt I,II, III. Ankara Pegem Yayınları

Notlar

Grup Rehberliği ve Psiko-eğitim ilgili dijital kaynaklar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Grup rehberliği çalışmalarının kuramsal dayanaklarını kavrar.
ÖÇ02 Farklı gelişim düzeyinde olan öğrencilerin rehberlik gereksinimlerini söyler.
ÖÇ03 Öğrencilerin yeterliklerinin grup rehberliği çalışmalarıyla nasıl karşılanacağını kavrar.
ÖÇ04 Bir konuyla ilgili grup rehberliği programının hazırlanma aşamalarını söyler.
ÖÇ05 Bir konuyla ilgili 6-8 oturumluk grup rehberliği programı hazırlar.
ÖÇ06 Grup rehberliği çalışması için öğrencilerin nasıl belirleneceğini bilir.
ÖÇ07 Hazırlanan grup rehberliği programını belirlenen bir grupta uygular.
ÖÇ08 Yaptığı uygulamalara ilişkin geribildirim alarak becerilerini geliştirir.
ÖÇ09 Yaptığı grup rehberliği uygulamasının etkililiğini değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanından mezun olan bireylere rehberlik eder. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. 2
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin içeriği ve yürütülmesinin açıkanması İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Grup rehberliğinin kuramsal dayanakları ve grup rehberliği çalışmalarının amaçları İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Farklı gelişim düzeyinde olan öğrencilerin rehberlik gereksinimleri ve onlarla yürütülecek grup rehberliği çalışmaları Hazırlanmış olan grup rehberliği programlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Grup rehberliği programı hazırlama süreci Hazırlanmış olan grup rehberliği programlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Bir konuyla ilgili grup rehberliği programı hazırlama Hazırlanan grup rehberliği programlarının uygunluğu açısından incelenip değerlendirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Bir konuyla ilgili grup rehberliği programı hazırlama-I Hazırlanan grup rehberliği programlarının uygunluğu açısından incelenip değerlendirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Bir konuyla ilgili grup rehberliği programı hazırlama-II Hazırlanan grup rehberliği programlarının uygunluğu açısından incelenip değerlendirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Hazırlanan grup rehberliği programını uygulama ve geribildirim alma-I Uygulamaların uygunluğunun değerlendirilmesi ve karşılaşılan güçlüklerin belirlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Hazırlanan grup rehberliği programını uygulama ve geribildirim alma-II Uygulamaların uygunluğunun değerlendirilmesi ve karşılaşılan güçlükleri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Hazırlanan grup rehberliği programını uygulama ve geribildirim alma-III Uygulamaların uygunluğunun değerlendirilmesi ve karşılaşılan güçlükleri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Hazırlanan grup rehberliği programını uygulama ve geribildirim alma-IV Uygulamaların uygunluğunun değerlendirilmesi ve karşılaşılan güçlükleri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Hazırlanan grup rehberliği programını uygulama ve geribildirim alma-V Uygulamaların uygunluğunun değerlendirilmesi ve karşılaşılan güçlükleri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Hazırlanan grup rehberliği programını uygulama ve geribildirim alma-VI Uygulamaların uygunluğunun değerlendirilmesi ve karşılaşılan güçlükleri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Hazırlanan grup rehberliği programını uygulama ve geribildirim alma-VII Uygulama raporlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS