Genel Bilgi
Kod | MG3818 |
Ad | Sürdürülebilir Pazarlama |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SERAP ÇABUK |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı son yıllarda önemi hızla artan sürdürülebilirlikle ilgili yasal düzenlemelerin, işletmelerin bu hasssiyetle benimsedikleri iş yapış biçimlerinin ve tüketici karar alma süreçlerindeki etkilerinin ilgili alanda gelişen teori ve uygulamalar çerçevesinde anlaşılmasıdır.
Dersin İçeriği
Bu ders, sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir kalkınma, sürdürülebilir pazarlama ve sürdürülebilir pazarlama çevresi, sürdürülebilir tüketici davranışı, sürdürülebilir pazarlama stratejileri, sosyal pazarlama ve kurumsal sosyal sorumluluk konularını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Ön Koşul Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Tercih Sizin, Al Gore Yeşil Pazarlama, Mert Uydacı Yeşil Pazarlama, Aybeniz Akdeniz Ar Yeşil Pazarlama Manifestosu, John Grant Pazarlama Etik Yaklaşımlar, Sinan Nardalı, Canan Ay, Burak Kartal
Notlar
Yeşil Pazarlama ve Çevresel Sosyal Sorumluluk Doç. Dr. Yakup Durmaz, Dr. Leyla Akdoğan GAZİ KİTABEVİ
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sürdürülebilirliğin güncel pazarlama anlayışındaki ve pazarlama yönetimindeki yerini tanımlar |
ÖÇ02 | Sosyal ve çevresel faktörlerin pazarlama yönetimi uygulamaları ve yaklaşımlarında yarattığı değişimlerin işletme amaçları ve tüketici memnuniyeti açısından önemini açıklar. |
ÖÇ03 | çevresel yok olmanın etkilerini tüketiciler gözünden belirler |
ÖÇ04 | çevreye duyarlı pazarlama stratejileri geliştirir |
ÖÇ05 | çevresel etki analizi yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme bilim dalına ait kuramları açıklamak | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçların gelişmesine katkı yapacak kuramları listelemek ve tanımlamak | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme bilim dalında ve İşletme meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konuları anlama | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme bilim dalında yer alan modellerin uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz işletme meslek gruplarının karşılaşmış oldukları sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilme | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirme | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetimi yöntemlerini uygulama. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireyin uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek yenilenmeyi sürekli hale getirme | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan yararlanma, veri toplama, analiz etme, yorumlama ve yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yazma ve sunma | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme alanının gelişmesine katkı sağlayacak yeni araştırma yöntemleri geliştirme ve uygulama | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme bilim dalının kapsadığı alt bilim dalları üzerinde sorgulayıcı araştırma yaparak, işletme yöneticilerinin doğru karar alma süreçleri için yeni esaslar geliştirme | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme bilimi üzerine araştırma yaparak doğru karar alma süreci için temel oluşturma | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir kalkınma | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Pazarlama düşüncesinin tarihi | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Pazarlama düşüncesinde sosyal ve çevresel konular | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Pazarlamada etik ile ilgili konular | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Sürdürülebilir pazarlama | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Sürdürülebilir pazarlama çevresi | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sürdürülebilir tüketici davranışı: Gönüllü sadeleşme | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınava yönelik çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sürdürülebilir pazarlama stratejisi ve karması | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Çevreye duyarlı ürün, üretim ve fiyatlama stratejileri I | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Çevreye duyarlı ürün, üretim ve fiyatlama stratejileri | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Çevreye duyarlı tutundurma | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
13 | Çevreye duyarlı dağıtım, lojistik ve tedarik zinciri yönetimi | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Sosyal pazarlama | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Kurumsal sosyal sorumluluk | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava yönelik çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava yönelik çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 212 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,48 | ||
AKTS | 8 AKTS |