MG3809 Tüketici Davranışları

8 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MG3809
Ad Tüketici Davranışları
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SERAP ÇABUK


Dersin Amacı

İşletmelerin ürün ve hizmetlerini geliştirirken ve sunarken hitap ettiği tüketicilerin, tüketici karar verme ve satın alma süreçlerinin ve bu süreçler üzerinde etkili olan faktörlerin anlaşılmasının sağlanmasıdır.

Dersin İçeriği

Bu ders tüketici davranışları karar süreci ve bu süreci etkileyen içsel ve dışsal faktörler ile ilgili konuları içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yok.

Kaynaklar

Journal of Consumer Behaviour, Journal of Marketing, Journal of Consumer Research, Journal of the Academy of Marketing Science vb.

Notlar

Güncel ve temel makaleler.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bireylerin bir ürünü veya hizmeti satın alma davranışlarını şekillendiren psikolojik ve sosyo kültürel etkilerin neler olduğunu öğrenir.
ÖÇ02 Psikolojik faktörlerin tüketici satın alma sürecinde yarattığı etkileri anlayarak etkin pazarlama stratejileri geliştirme becerisine sahip olur.
ÖÇ03 Sosyo kültürel faktörlerin tüketici satın alma sürecinde yarattığı etkileri anlayarak etkin pazarlama stratejileri geliştirme becerisine sahip olur.
ÖÇ04 Davranışsal perspektif açısından pazarlamanın ve pazarlama yönetiminin yerini anlar.
ÖÇ05 İşletmeler için hayati olan pazarlama ve tüketici davranışları problemlerine ilişkin çözüm önerileri geliştirebilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme bilim dalına ait kuramları açıklamak 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçların gelişmesine katkı yapacak kuramları listelemek ve tanımlamak 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme bilim dalında ve İşletme meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konuları anlama
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme bilim dalında yer alan modellerin uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz işletme meslek gruplarının karşılaşmış oldukları sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilme 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirme
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetimi yöntemlerini uygulama.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireyin uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek yenilenmeyi sürekli hale getirme 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan yararlanma, veri toplama, analiz etme, yorumlama ve yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yazma ve sunma 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşletme alanının gelişmesine katkı sağlayacak yeni araştırma yöntemleri geliştirme ve uygulama
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşletme bilim dalının kapsadığı alt bilim dalları üzerinde sorgulayıcı araştırma yaparak, işletme yöneticilerinin doğru karar alma süreçleri için yeni esaslar geliştirme 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşletme bilimi üzerine araştırma yaparak doğru karar alma süreci için temel oluşturma 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tüketici Davranışına Giriş İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Tüketici Davranış Modelleri ve Tüketici Davranışı Pazarlama Stratejisi İlişkisi İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Öğrenme ve Bellek İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Güdüleme ve İlgilenim İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Duyum ve Algılama İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Tutumlar ve Duygular İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Kişilik ve Benlik İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Değerler ve Yaşam Biçimi İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Grup Dinamiği, Danışma Grupları ve Aile İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Kişisel Etkiler ve Yeniliklerin Yayılması İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Sosyal Sınıf İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Kültür ve Alt Kültür İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Tüketici Satın Alma Süreci İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Dijital Çağda Tüketici Davranışları İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 212
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,48
AKTS 8 AKTS