Genel Bilgi
Kod | OÖ1833 |
Ad | Akademik Yazma Becerileri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUSTAFA YAŞAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Ogrencilere Akademik yazmanin temel ilkelerini, paragraf çesitlerini, APA ve Turkçe yazim kurallarini, ozetten onerilere makale yaziminda dikkat edilecek unsurlari uygulamarla ogretmek ve kazandirmaktir.
Dersin İçeriği
Akademik yazmanin temel ilkeleri, paragraf çesitleri, APA ve Turkçe yazim kurallari, ozetten onerilere makale yaziminda dikkat edilecek unsurlar
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Silvia,J. P. (2018). How to write a lot.
Notlar
ders materyalleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Akademik yazmanin temel ilkelerini açiklar. |
ÖÇ02 | Farkli paragraf turlerine uygun paragraf olusturur. |
ÖÇ03 | APA ve Turkçe yazim kurallarini uygun ve dogru sekilde kullanir. |
ÖÇ04 | Ozetten onerilere kadar her asamada makale yaziminda dikkat edilecek unsurlara dikkat ederek yazar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak okul öncesi kapsamında yer alan güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini ileri düzeyde tanımlar. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanın ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; bu noktada özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaların eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda bağımsız veya bir takım üyesi olarak çalışır | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | 2 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve kuramsal temelli, etkileşimli ve etik zeminde uygular. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanda yürüttüğü bilimsel bir çalışmaları yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak sunar. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Akademik yazmanin temel ilkeleri | Ilgili okumalari yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Paragraf çesitleri | Derste kullanacaklari nusha uzerinde çalismak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | APA yazim kuralari | Derste kullanacaklari nusha uzerinde çalismak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Turkçe yazim kurallari | Derste kullanacaklari nusha uzerinde çalismak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Ozet yazimi | Derste kullanacaklari nusha uzerinde çalismak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Giris ve konunun tanitimi | Derste kullanacaklari nusha uzerinde çalismak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Problemin yazimi | Derste kullanacaklari nusha uzerinde çalismak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Butun ders konularini gozden geçirmek | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Amaç, arastirma sorulari ve onem | Derste kullanacaklari nusha uzerinde çalismak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Yontem ve veri toplama sureci | Derste kullanacaklari nusha uzerinde çalismak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Bulgular | Derste kullanacaklari nusha uzerinde çalismak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Tartisma | Derste kullanacaklari nusha uzerinde çalismak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | oneriler | Derste kullanacaklari nusha uzerinde çalismak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Akademik yazma sanati | Derste kullanacaklari nusha uzerinde çalismak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel degerlendirme | Derste tartisilmak uzere soru ve materyal olusturmak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Butun ders konularini gozden geçirmek | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Butun ders konularini gozden geçirmek | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 17 | 4 | 68 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 20 | 20 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 204 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,16 | ||
AKTS | 8 AKTS |