Genel Bilgi
Kod | FEL736 |
Ad | Felsefede Diyalektik Tartışmaları |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SADIK EROL ER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Diyalektik felsefe tarihinde önemli bir düşünme biçimidir. Bu dersi alan öğrenci bu düşünme biçimi sayesinde farklı bir bakış açısı kazanacaktır.
Dersin İçeriği
Felsefe tarihinde diyalektik düşüncenin seyri ele alınacaktır
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmuyor.
Kaynaklar
diyalektik düşüncenin tarihi, selahaddin hilav
Notlar
Diyalektik Materyalizm, Henry Lefebvre, Yordam Yay.,
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Diyalektiğin tanımını yapabilecektir. |
ÖÇ02 | Filozofların diyalektik anlayışını kavrayacaktır. |
ÖÇ03 | Bir düşünme biçimi olarak diyalektiği diğer düşünme biçimleriyle kıyaslayabilecektir. |
ÖÇ04 | Diyalektik düşünme biçimine yönelik eleştirileri kavrayabilecektir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimindeki teorik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri toplumsal sorunların çözümünde kullanır | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimi ile kazandığı teorik bilgileri yeni ortaya konulan sorunların çözümünde kullanır | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimindeki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı ulusal veya uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu eleştirel bir yaklaşımla tartışır | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitiminde yabancı kaynakları okuyup anlayabilir | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitiminin gerektirdiği bilimsel araştırma için kullanılabilecek düzeyde bilgisayar becerilerine sahiptir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminde farklı görüşlere açıktır | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi çerçevesinde ele aldığı konuya ilişkin gerçekleştirdiği çalışmayı etik değerleri gözeterek gerçekleştirir. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminde ele alınan konuyu dünya problemleri açısından değerlendirir | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | derse genel giriş | Ön koşul bulunmuyor. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Sokrates öncesi Dönemde Diyalektik | ilgili konu okunacak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Herakleitos | İlgili konu okunacak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Platon | İlgili konu okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Stoa felsefesi | İlgili Konu Okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Aristoteles | İlgili Konu Okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | modern felsefede diyalektik | Önhazırlık bulunmuyor | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
8 | ara sınav | Ara sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
9 | Kant felsefesi | İlgili konu okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Alman İdealizmi | İlgili konu okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Fichte ve Schelling | İlgili konu okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Hegel in görüşü | ilgili konu okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Marx felsefesi | İlgili konu okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Kierkegaard | İlgili Konu okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Çağdaş felsefede diyalektik eleştirileri Nietzsche | İlgili Konu Okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Final sınavı | Ön koşul bulunmuyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Final Sınavı devam | Ön koşul bulunmuyor | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 5 | 65 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |