Genel Bilgi
Kod | FEL707 |
Ad | Göç ve Kimlik (S) |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CAHİT ASLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Göç ve Kimlik kavramsal boyutlarını öğrenmek. Göç ile kimlikler arasındaki ilişkiyi görmek. Tarihsel ve toplumsal boyutları ile göçün sosyal sonuçlarını kavramak.
Dersin İçeriği
İnsanoğlunu birbirine yakınlaştıran ve bir kültürel temaslar içerisine sokan en önemli olgulardan biri göçtür. Göç süreçleri ve göçmenlik sürecinde ‘öteki’nin nasıl ve neden oluştuğu problemi ülkemiz de dahil bugün dünyadaki en önemli toplumsal ve siyasal problemlerindendir. Bu derste kültür-kimlik kavramları etrafında göç ve göçmenlik olguları ampirik veriler yardımıyla incelenecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Abadan-Unat, N. ve diğerler, 1976, "Migration and Development, Ankara: Ajans-Türk
Notlar
Yalçın, Cemal., 2004, "Göç Sosyolojisi", Ankara: Anı Yayınları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Felsefe, sosyoloji, psikoloji, eğitimbilimleri başta olmak üzere insani ve toplumsal bilimlerle ilgili kuram, bilgi ve metodolojileri bilir, yeni gelişmeleri izler ve içselleştirir |
ÖÇ02 | Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar. |
ÖÇ03 | Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler. |
ÖÇ04 | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır. |
ÖÇ05 | Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimindeki teorik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri toplumsal sorunların çözümünde kullanır | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimi ile kazandığı teorik bilgileri yeni ortaya konulan sorunların çözümünde kullanır | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimindeki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı ulusal veya uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu eleştirel bir yaklaşımla tartışır | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitiminde yabancı kaynakları okuyup anlayabilir | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitiminin gerektirdiği bilimsel araştırma için kullanılabilecek düzeyde bilgisayar becerilerine sahiptir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminde farklı görüşlere açıktır | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi çerçevesinde ele aldığı konuya ilişkin gerçekleştirdiği çalışmayı etik değerleri gözeterek gerçekleştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminde ele alınan konuyu dünya problemleri açısından değerlendirir | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş | Hazırbulunşluk | |
2 | Kimlik ve aidiyet kavramları ve çeşitliliği-kimlikler hiyerarşisi. | Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. | |
3 | Kimlik kuramları | Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. | |
4 | Bir toplumsal Formasyon olarak kimlik | Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. | |
5 | Kimlik-Göç ilikisi üzerine | Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. | |
6 | Kültürel değişim ve Aşınan kimlikler | Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. | |
7 | Ulusötesi süreçler ve kimlik-aidiyet politikaları | Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. | |
8 | Ara sınav | Sınava hazırlık | |
9 | Göç süreçleri ve Kültürel temaslar | Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. | |
10 | Kimlik ve Toplum | Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. | |
11 | Kimlik, Sosyal dışlanma ve Yabancılaşma, dejenerasyon. | Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. | |
12 | Küreselleşme sürecinde kimlikler | Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. | |
13 | Kimlik politikaları ve sosyal hareketler | Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. | |
14 | Günümüzde kimlik tartışmaları | Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. | |
15 | Genel değerlendirme | Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. | |
16 | Ödev sunumları | Hazırlık | |
17 | Final sınavı | Sınava hazırlık |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |