FEL707 Göç ve Kimlik (S)

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FEL707
Ad Göç ve Kimlik (S)
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CAHİT ASLAN


Dersin Amacı

Göç ve Kimlik kavramsal boyutlarını öğrenmek. Göç ile kimlikler arasındaki ilişkiyi görmek. Tarihsel ve toplumsal boyutları ile göçün sosyal sonuçlarını kavramak.

Dersin İçeriği

İnsanoğlunu birbirine yakınlaştıran ve bir kültürel temaslar içerisine sokan en önemli olgulardan biri göçtür. Göç süreçleri ve göçmenlik sürecinde ‘öteki’nin nasıl ve neden oluştuğu problemi ülkemiz de dahil bugün dünyadaki en önemli toplumsal ve siyasal problemlerindendir. Bu derste kültür-kimlik kavramları etrafında göç ve göçmenlik olguları ampirik veriler yardımıyla incelenecektir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Abadan-Unat, N. ve diğerler, 1976, "Migration and Development, Ankara: Ajans-Türk

Notlar

Yalçın, Cemal., 2004, "Göç Sosyolojisi", Ankara: Anı Yayınları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Felsefe, sosyoloji, psikoloji, eğitimbilimleri başta olmak üzere insani ve toplumsal bilimlerle ilgili kuram, bilgi ve metodolojileri bilir, yeni gelişmeleri izler ve içselleştirir
ÖÇ02 Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar.
ÖÇ03 Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler.
ÖÇ04 İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır.
ÖÇ05 Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimindeki teorik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri toplumsal sorunların çözümünde kullanır 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimi ile kazandığı teorik bilgileri yeni ortaya konulan sorunların çözümünde kullanır 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimindeki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı ulusal veya uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu eleştirel bir yaklaşımla tartışır 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe grubu eğitiminde yabancı kaynakları okuyup anlayabilir 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe grubu eğitiminin gerektirdiği bilimsel araştırma için kullanılabilecek düzeyde bilgisayar becerilerine sahiptir
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Felsefe grubu eğitiminde farklı görüşlere açıktır 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi çerçevesinde ele aldığı konuya ilişkin gerçekleştirdiği çalışmayı etik değerleri gözeterek gerçekleştirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitiminde ele alınan konuyu dünya problemleri açısından değerlendirir 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse giriş Hazırbulunşluk Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
2 Kimlik ve aidiyet kavramları ve çeşitliliği-kimlikler hiyerarşisi. Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
3 Kimlik kuramları Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
4 Bir toplumsal Formasyon olarak kimlik Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
5 Kimlik-Göç ilikisi üzerine Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
6 Kültürel değişim ve Aşınan kimlikler Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
7 Ulusötesi süreçler ve kimlik-aidiyet politikaları Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
8 Ara sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Göç süreçleri ve Kültürel temaslar Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
10 Kimlik ve Toplum Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
11 Kimlik, Sosyal dışlanma ve Yabancılaşma, dejenerasyon. Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
12 Küreselleşme sürecinde kimlikler Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
13 Kimlik politikaları ve sosyal hareketler Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
14 Günümüzde kimlik tartışmaları Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
15 Genel değerlendirme Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
16 Ödev sunumları Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Final sınavı Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS