Genel Bilgi
Kod | RES732 |
Ad | Form ve Tasarım II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BİRNUR ERALDEMİR |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, öğrencilerin duygu, düşünce ve yargılarını sanatsal bir anlatımla ifade etmelerini sağlamayı amaçlar.
Dersin İçeriği
Bu derste, plastik formların tasarım ögeleri ve ilkeleri hakkında bilgi verilir. Öğrencilerin bu öge ve ilkeleri kullanarak seçtikleri bir konu ya da kavramı özgün üç boyutlu tasarımlar yoluyla betimlemeleri istenir.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Herbert Read, Modern Sculpture. Richard J. Williams After Modern Sculpture
Notlar
Sanat Dergileri, Güzel Sanatlar Enstitülerinin süreli yayınları, dergileri. Sanatçı katalogları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Üç boyutlu tasarım kavramını bilir ve açıklar |
ÖÇ02 | Form ve fonksiyon ilişkisini çözümler |
ÖÇ03 | Doğal ve kurgusal nesnelerdeki nesnelerdeki plastik olanakları algılar ve kullanır. |
ÖÇ04 | Bir plastik formu oluşturan temel elemanları bilir ve kullanır. |
ÖÇ05 | Özgün plastik formlar tasarlar ve sergiler. |
ÖÇ06 | Tasarımlarına uygun malzeme, teknik ve yöntemleri bulur ve kullanır. |
ÖÇ07 | Bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlar gerekli becerileri kazanır. |
ÖÇ08 | Müzelerden etkin bir biçimde yararlanır, kültürel ve tarihi değerlere sahip çıkar. |
ÖÇ09 | İnsan topluluklarının ve uygarlıkların plastik ve artistik üretimlerindeki değişim süreçlerini ve özelliklerini bilir ve açıklar. |
ÖÇ10 | Madde, malzeme ve teknolojiyi, aralarındaki ilişkiyi bilir ve kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri geliştirir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanatla ilgili disiplinlerde edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimine ilişkin bilimsel araştırmalar planlar ve araştırmanın sonuçlarını değerlendirir.. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular ve değerlendirir | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı sorunlara çözüm üretir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanıyla ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar. | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve sanat eğitimi çalışmalarını, yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatın uygulama ve eğitimi alanlarındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü olarak ifade eder. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat alanındaki sosyal ilişkileri ve bunları yönlendiren kuralları inceler, değerlendirir. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, sanat ve eğitim alanındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde bilir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatın uygulama ve eğitimi için gereken çağdaş teknolojileri kullanır. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat eğitimiyle ilgili strateji ve politikaları yorumlar, geliştirir, değerlendirir. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını etik değerler temelinde gerçekleştirir | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatla ilgili gelişmeleri ulusal değerler doğrultusunda değerlendirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat eğitimiyle ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Plastik form nedir, nasıl tasarlanır? | Kavram araştırmaları ve uygulama alıştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Plastik form tasarımlarının ilke ve elemanları | Kavram araştırmaları ve uygulama alıştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Sanatta soyutlama nedir? | Örnek çalışmaların araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Organik ve inorganik soyut nedir? | Örnek çalışmaların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Sanat tarihinden seçilmiş örneklerle soyut sanat ürünlerinin analizi | Kaynak araştırması ve görsellerin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Doğadan seçilen bir formun soyutlanması I | Kaynak araştırması ve görsellerin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
7 | Doğadan seçilen bir formun soyutlanması II | Kaynak araştırması ve görsellerin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
9 | Bir olgunun, eylemin ya da kavramsal bir içeriğin soyut formlarla betimlenmesi | Örnek sanat ürünlerinin belirlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Tartışma |
10 | Proje önerilerinin eleştirisi I | Uygulama alıştırmaları ve proje oluşturulması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
11 | Proje önerilerinin eleştirisi II | Uygulama alıştırmaları ve proje oluşturulması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
12 | Tasarımı uygulama I | Dosya inceleme ve hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Tasarımı uygulama II | Dosya inceleme ve hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Tasarımı uygulama III | Dosya inceleme ve hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Tasarımı sunuma hazırlama | Sunum dosyası hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |