RES732 Form ve Tasarım II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RES732
Ad Form ve Tasarım II
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BİRNUR ERALDEMİR


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, öğrencilerin duygu, düşünce ve yargılarını sanatsal bir anlatımla ifade etmelerini sağlamayı amaçlar.

Dersin İçeriği

Bu derste, plastik formların tasarım ögeleri ve ilkeleri hakkında bilgi verilir. Öğrencilerin bu öge ve ilkeleri kullanarak seçtikleri bir konu ya da kavramı özgün üç boyutlu tasarımlar yoluyla betimlemeleri istenir.

Dersin Ön Koşulu

Bu dersin ön koşulu yoktur

Kaynaklar

Herbert Read, Modern Sculpture. Richard J. Williams After Modern Sculpture

Notlar

Sanat Dergileri, Güzel Sanatlar Enstitülerinin süreli yayınları, dergileri. Sanatçı katalogları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Üç boyutlu tasarım kavramını bilir ve açıklar
ÖÇ02 Form ve fonksiyon ilişkisini çözümler
ÖÇ03 Doğal ve kurgusal nesnelerdeki nesnelerdeki plastik olanakları algılar ve kullanır.
ÖÇ04 Bir plastik formu oluşturan temel elemanları bilir ve kullanır.
ÖÇ05 Özgün plastik formlar tasarlar ve sergiler.
ÖÇ06 Tasarımlarına uygun malzeme, teknik ve yöntemleri bulur ve kullanır.
ÖÇ07 Bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlar gerekli becerileri kazanır.
ÖÇ08 Müzelerden etkin bir biçimde yararlanır, kültürel ve tarihi değerlere sahip çıkar.
ÖÇ09 İnsan topluluklarının ve uygarlıkların plastik ve artistik üretimlerindeki değişim süreçlerini ve özelliklerini bilir ve açıklar.
ÖÇ10 Madde, malzeme ve teknolojiyi, aralarındaki ilişkiyi bilir ve kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri geliştirir. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanatla ilgili disiplinlerde edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle ilişkilendirir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimine ilişkin bilimsel araştırmalar planlar ve araştırmanın sonuçlarını değerlendirir..
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular ve değerlendirir 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı sorunlara çözüm üretir. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat alanıyla ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar. 2
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir. 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve sanat eğitimi çalışmalarını, yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanatın uygulama ve eğitimi alanlarındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü olarak ifade eder.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat alanındaki sosyal ilişkileri ve bunları yönlendiren kuralları inceler, değerlendirir. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili, sanat ve eğitim alanındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde bilir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanatın uygulama ve eğitimi için gereken çağdaş teknolojileri kullanır. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanat eğitimiyle ilgili strateji ve politikaları yorumlar, geliştirir, değerlendirir. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanat alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını etik değerler temelinde gerçekleştirir 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanat alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatla ilgili gelişmeleri ulusal değerler doğrultusunda değerlendirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanat eğitimiyle ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Plastik form nedir, nasıl tasarlanır? Kavram araştırmaları ve uygulama alıştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
2 Plastik form tasarımlarının ilke ve elemanları Kavram araştırmaları ve uygulama alıştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Sanatta soyutlama nedir? Örnek çalışmaların araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
4 Organik ve inorganik soyut nedir? Örnek çalışmaların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
5 Sanat tarihinden seçilmiş örneklerle soyut sanat ürünlerinin analizi Kaynak araştırması ve görsellerin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma
6 Doğadan seçilen bir formun soyutlanması I Kaynak araştırması ve görsellerin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
7 Doğadan seçilen bir formun soyutlanması II Kaynak araştırması ve görsellerin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Bir olgunun, eylemin ya da kavramsal bir içeriğin soyut formlarla betimlenmesi Örnek sanat ürünlerinin belirlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Tartışma
10 Proje önerilerinin eleştirisi I Uygulama alıştırmaları ve proje oluşturulması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
11 Proje önerilerinin eleştirisi II Uygulama alıştırmaları ve proje oluşturulması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Örnek Olay
12 Tasarımı uygulama I Dosya inceleme ve hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Tasarımı uygulama II Dosya inceleme ve hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Tasarımı uygulama III Dosya inceleme ve hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Tasarımı sunuma hazırlama Sunum dosyası hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 30.05.2023 08:43