Genel Bilgi
Kod | RES719 |
Ad | Grafik Sanatı Sorunları |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ÖZGÜR AKTAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bir iletişim biçimi olarak grafik tasarım alanında ortaya çıkan sorunları anlamak, bu sorunlara çözüm önerileri sunmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Grafik tasarım ile izleyici, grafik tasarım alanı ile günümüz görsel üretim biçimleri, grafik tasarım ile iletişim biçimleri arasındaki ilişkiler.
Dersin Ön Koşulu
Ders ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
1. Graphic Design Theory: Readings from the Field (Design Briefs), Helen Armstrong, 2009. 2. Graphic Design: The New Basics, Ellen Lupton - Jennifer Cole Phillips, 2008. 3. Designing Information: Human Factors and Common Sense in Information Design, Joel Katz, 2012. 4. Crisp: Notes on Graphic Design and Visual Communication, Gregg Berryman, 1990. 5. The Elements of Graphic Design (Second Edition), Alex W. White, 2011. 6. Information Dashboard Design: The Effective Visual Communication of Data, Stephen Few, 2006. 7. The New Graphic Design School: A Foundation Course in Principles and Practice, David Dabner - Sheena Calvert - Anoki Casey, 2009. 8. Infographics: The Power of Visual Storytelling, Jason Lankow - Josh Ritchie - Ross Crooks, 2012. 9. Design for Communication: Conceptual Graphic Design Basics, Elizabeth Resnick, 2003. 10. Visual Language for Designers: Principles for Creating Graphics that People Understand, Connie Malamed, 2011.
Notlar
İlgili çevrimiçi siteler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Grafik tasarım ve görsel iletişim üzerine teorik çalışmalar yapar, |
ÖÇ02 | Sanatsal ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir. |
ÖÇ03 | Grafik tasarım alanında yaptığı araştırmalar ile sorunsal belirler. |
ÖÇ04 | Yaptığı araştırmalardan hareketle elde ettiği verileri kullanarak yeni bir öneri-model sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanatla ilgili disiplinlerde edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle ilişkilendirir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimine ilişkin bilimsel araştırmalar planlar ve araştırmanın sonuçlarını değerlendirir.. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular ve değerlendirir | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı sorunlara çözüm üretir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanıyla ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve sanat eğitimi çalışmalarını, yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatın uygulama ve eğitimi alanlarındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü olarak ifade eder. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat alanındaki sosyal ilişkileri ve bunları yönlendiren kuralları inceler, değerlendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, sanat ve eğitim alanındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde bilir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatın uygulama ve eğitimi için gereken çağdaş teknolojileri kullanır. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat eğitimiyle ilgili strateji ve politikaları yorumlar, geliştirir, değerlendirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını etik değerler temelinde gerçekleştirir | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatla ilgili gelişmeleri ulusal değerler doğrultusunda değerlendirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat eğitimiyle ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş ve dersin işlenişi hakkında açıklama | Dönem akışına uygun -eski- projelerin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | 2.Araştırma ve uygulama konularının araştırılması ve tartışılması | 2.Yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynaklar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | 3.Araştırma ve uygulama konularının araştırılması ve tartışılması | 3.Yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynaklar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | 4.Araştırma ve uygulama konularının araştırılması ve tartışılması | 4.Yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynaklar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | 5.Taslak veya ön uygulamaların değerlendirilmesi, araştırmaların tartışılması | 5.İlgili proje görsellerinin taranması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | 6.Uygulamaların değerlendirilmesi ve araştırmaların tartışılması | 6.Tasarım değerlendirilmesinde çıkacak olası sorunlara karşılık benzer proje görsellerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | 7.Uygulamaların değerlendirilmesi ve araştırmaların tartışılması | 7.Tasarım değerlendirilmesinde çıkacak olası sorunlara karşılık benzer proje görsellerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | - | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | 9.Uygulamaların tamamlanması ve değerlendirilmesi | 9.Bitmiş proje gorsel ve sunumların taranması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | 10.Araştırma konularının sunumu ve makalelerin sürdürülmesi | 10.Makalelerin önceden okunması ve değerlendirmesinin ve ilgili proje görsellerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | 11.Araştırma konularının sunumu ve makalelerin sürdürülmesi | 11.Makalelerin önceden okunması ve değerlendirmesinin ve ilgili proje görsellerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | 12.Araştırma konularının sunumu ve makalelerin sürdürülmesi | 12.Makalelerin önceden okunması ve değerlendirmesinin ve ilgili proje görsellerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | 13.Araştırma konularının sunumu ve makalelerin sürdürülmesi | 13.Makalelerin önceden okunması ve değerlendirmesinin ve ilgili proje görsellerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | 14.Araştırma konularının sunumu ve makalelerin sürdürülmesi | 14.Makalelerin önceden okunması ve değerlendirmesinin ve ilgili proje görsellerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | 15.Araştırma konularının sunumunun ve makalelerin tamamlanması | 15.Makalelerin önceden okunması ve değerlendirmesinin ve ilgili proje görsellerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | - | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | - | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |