Genel Bilgi
Kod | RES713 |
Ad | Günümüz Sanatı Sorunları I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BİRNUR ERALDEMİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Günümüz sanatında karşımıza çıkan yeni eğilimleri ve kavramları sanatın tarihsel bütünlüğü içerisinde incelemek, onların sosyal siyasal ve ekonomik olgularla olan ilişkilerini çözümlemek ve böylece öğrencilerin kendi özgün çalışmalarını çağdaş sanat teorileri ve uygulamaları içinde doğru konumlandırmalarını sağlamak
Dersin İçeriği
Çağdaş sanat ve yaratıcı uygulamalarını kapsayan bu derste, 1960lardan günümüze uzanan sanatı şekillendiren kültürel devrimler, eleştirel teoriler ve sanat tarihinin önemli olguları , yani 20.yüzyılda öne çıkan kavramlar, formalizm, feminizm, postyapısalcılık vb. bir dizi sanatsal yaklaşım incelenmektedir. Bu süreçte, öğrenciler görsel örnekleri , sözlü ve yazılı olarak yorumlayarak, önemli sanat sorunlarını tartışmakta ve çözümlemektedir.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Pay Gay, Modernizm, Sapkınlığın Cazibesi. Terry Barett, Çağdaş Sanatta Estetik ve Eleştiri, Farthing, S. Sanatın Tüm Öyküsü. Fineberg, J. 1940’tan Günümüze Sanat, Varlık Stratejileri. Hopkins, D. Modern Sanattan Sonra 1945-2017. Smith –L. E. 20.Yüzyılda Görsel Sanatlar. Thompson, J. Modern Resim Nasıl Okunur, Modern Ustaları Anlamak. Whitham,G.ve Pooke, G. Çağdaş Sanatı Anlamak. Wilson, M. Çağdaş Sanat Nasıl Okunur.
Notlar
Sanat Dergileri, Güzel Sanatlar Enstitülerinin süreli yayınları, dergileri. Sanatçı katalogları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sanatın üretim süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır. |
ÖÇ02 | Sanatın ekonomik ve politik olaylarla ilişkisini araştırır ve çözümler. |
ÖÇ03 | Sanat ve sosyolojik olaylar arasındaki ilişkiyi araştırır ve kavrar. |
ÖÇ04 | Eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için günümüz sanatının uygulamalarından yararlanır. |
ÖÇ05 | Sanat ve tasarım literatüründeki önemli metinleri bilir, alıntılar ve tartışır. |
ÖÇ06 | Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanır, |
ÖÇ07 | Günümüz sanatındaki temel argümanları anlar ve anlamlandırır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanatla ilgili disiplinlerde edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle ilişkilendirir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimine ilişkin bilimsel araştırmalar planlar ve araştırmanın sonuçlarını değerlendirir.. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular ve değerlendirir | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı sorunlara çözüm üretir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanıyla ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve sanat eğitimi çalışmalarını, yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatın uygulama ve eğitimi alanlarındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü olarak ifade eder. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat alanındaki sosyal ilişkileri ve bunları yönlendiren kuralları inceler, değerlendirir. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, sanat ve eğitim alanındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde bilir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | 1 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatın uygulama ve eğitimi için gereken çağdaş teknolojileri kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat eğitimiyle ilgili strateji ve politikaları yorumlar, geliştirir, değerlendirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını etik değerler temelinde gerçekleştirir | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatla ilgili gelişmeleri ulusal değerler doğrultusunda değerlendirir. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat eğitimiyle ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse Giriş | Dersin içeriğinin ve kaynaklarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | 19. Yüzyıla Genel Bakış | Seçilmiş metinleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | 20. Yüzyılda Öne Çıkan Kavramlar | Seçilmiş metinleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Kültürel Farklılıklar | Araştırma, inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Kübizm, Dadaizm, Sürrealizm ve Freud | Seçilmiş örnekleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Konstrüktivizm ve Yapısalcılık | Seçilmiş örnekleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Minimalizm ve Wittgenstein | Seçilmiş örnekleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Modernizm | Seçilmiş metinleri okuma ve görsellleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Değişen Modernist Algı | Seçilmiş metinleri okuma ve görsellleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Sanatın Değişen İmgesi | Seçilmiş metinleri okuma ve görsellleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
12 | Öğrenci Sunumları ve tartışmalar I | Not kartları ve slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Öğrenci Sunumları ve tartışmalar II | Not kartları ve slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Öğrenci Sunumları ve tartışmalar III | Not kartları ve slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Öğrenci Sunumları ve tartışmalar IV | Not kartları ve slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |