ELT1718 SLA Research in Language Teaching

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELT1718
Ad SLA Research in Language Teaching
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CEM CAN


Dersin Amacı

Temelleri Anlama: Öğrencilere ikinci dil edinimi (İDE) teorileri ve ilkeleri hakkında kapsamlı bir anlayış kazandırmak. Güncel Araştırmaları Keşfetme: Öğrencileri İDE alanındaki en son araştırma eğilimleri, yöntemleri ve bulgularıyla tanıştırmak. Teori ve Uygulama Arasında Köprü Kurma: İDE araştırmasının dil öğretimi ve müfredat tasarımındaki pratik sonuçlarını göstermek. Eleştirel Analiz: Öğrencilerin İDE araştırma çalışmalarını eleştirel bir şekilde analiz etme ve değerlendirme yeteneğini geliştirmek, güçlü yönlerini, zayıf yönlerini ve sınıf içi potansiyel uygulamalarını belirlemek. Uygulamalı Deneyim: Öğrencilere teorik bilgiyi gerçek dünya bağlamlarında uygulama fırsatı sunmak için mini araştırma projeleri tasarlama ve yürütme fırsatları sunmak. İşbirlikçi Öğrenme: İşbirlikçi tartışmaları ve grup projelerini teşvik ederek, İDE araştırmasında ve öğretiminde farklı perspektiflere daha derin bir anlayış ve takdir kazandırmak. Profesyonel Gelişim: Öğrencileri dil eğitiminde ileri roller için hazırlamak ve onlara İDE araştırmasını öğretim uygulamalarına entegre etme bilgisi ve becerileriyle donatmak.

Dersin İçeriği

Bu ders, ikinci dil edinimi (İDE) araştırması ile dil öğretimi arasındaki karmaşık ilişkiyi derinlemesine ele almaktadır. Öğrenciler, İDE'nin temel teorilerini, güncel araştırma eğilimlerini ve bu bulguların gerçek dünya dil öğretimi bağlamlarında nasıl uygulandığını keşfedecekler. Okumalar, tartışmalar ve uygulamalı projelerin bir kombinasyonu aracılığıyla katılımcılar, İDE araştırmasının modern dil öğretimi yöntemlerini nasıl bilgilendirebileceği ve geliştirebileceği hakkında daha derin bir anlayış kazanacaklardır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Temel Kaynakça: Lightbown, P. M., & Spada, N. (2013). How Languages are Learned. Oxford: Oxford University Press. Ellis, R. (2008). The Study of Second Language Acquisition. Oxford: Oxford University Press. İlgili başlıca kaynaklar: Ortega, L. (2014). Understanding Second Language Acquisition. Routledge. VanPatten, B., & Williams, J. (2014). Theories in Second Language Acquisition: An Introduction. Routledge. Sınıf ortamında IDE: Lyster, R., & Sato, M. (2013). Skill Acquisition Theory and the Role of Practice in L2 Development. In M. del Pilar Garcia Mayo, J. Gutierrez Mangado, & M. Martínez Adrián (Eds.), Contemporary Approaches to Second Language Acquisition. John Benjamins Publishing Company. Loewen, S., & Sato, M. (2018). The Routledge Handbook of Instructed Second Language Acquisition. Routledge. Teknoloji ve IDE: Chapelle, C. A. (2014). The Handbook of Technology and Second Language Teaching and Learning. Wiley-Blackwell. Başlıca Makaleler: Goo, J., & Mackey, A. (2013). The case against the case against recasts. Studies in Second Language Acquisition, 35(1), 127-165. Pfenninger, S. E., & Singleton, D. (2019). A critical review of research relating to the learning, use, and effects of additional and multiple languages in later life. Language Teaching, 52(4), 419-449. Saito, K., & Hanzawa, K. (2018). Developing second language oral ability in foreign language classrooms: The role of the length and focus of instruction and individual differences in aptitude and motivation. Applied Psycholinguistics, 39(2), 335-360. Suzuki, Y., & DeKeyser, R. (2017). The interface of explicit and implicit knowledge in a second language: Insights from individual differences in cognitive aptitudes. Language Learning, 67(4), 747-790. Taguchi, N., & Roever, C. (2017). Second Language Pragmatics. Oxford: Oxford University Press. Çevrimiçi Kaynaklar ve Yayınlar: Studies in Second Language Acquisition (Journal) - A leading journal in the field, publishing articles on various aspects of SLA theory and research. Language Learning & Technology (Journal) - Focuses on issues related to technology and language education. Applied Linguistics (Journal) - Publishes research into language with relevance to real-world problems. TESOL Quarterly (Journal) - Covers a range of topics pertinent to teaching English to speakers of other languages.

Notlar

Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler, ikinci dil edinimi (İDE) teorileri ve ilkeleri hakkında derinlemesine bir anlayışa sahip olacaklardır.
ÖÇ02 Öğrenciler, İDE alanındaki güncel araştırma eğilimleri, yöntemleri ve bulgularıyla tanışık olacaklardır.
ÖÇ03 Öğrenciler, dil öğretimi uygulamalarını ve müfredat tasarımını bilgilendirmek için İDE araştırma bulgularını uygulayabileceklerdir.
ÖÇ04 Öğrenciler, İDE araştırmasını eleştirel bir şekilde analiz edebilme, güçlü yönlerini, zayıf yönlerini ve sınıf bağlamlarındaki önemini ayırt edebilme yeteneğini göstereceklerdir.
ÖÇ05 Öğrenciler, teorik bilgiyi pratik uygulama ile bütünleştirerek temel İDE araştırma projeleri tasarlama ve yürütme deneyimi kazanacaklardır.
ÖÇ06 Öğrenciler, İDE araştırması ve öğretimi ile ilgili anlamlı tartışmalara ve grup projelerine katılarak akranlarıyla etkili bir şekilde işbirliği yapacaklardır.
ÖÇ07 Öğrenciler, İDE araştırmasını öğretim yöntemleri ve uygulamalarına entegre ederek dil eğitiminde ileri roller için donanımlı hale geleceklerdir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim uygulamalarında mesleki gelişime önem verir. 1
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaptığı araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim uygulamalarında ve yürüttüğü araştırmalarda meslek etiğine önem verir. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İkinci Dil Edinimi (İDE)'ne Giriş Lightbown, P. M., & Spada, N. (2013). How Languages are Learned. (Chapters 1 & 2) Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 İDE Teorilerinin Tarihsel Genel Bakışı Ellis, R. (2008). The Study of Second Language Acquisition. (Chapters 1-3) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 İDE'de Anahtar Kavramlar: Aradil, Transfer ve Evrensel Dilbilgisi Ortega, L. (2014). Understanding Second Language Acquisition. (Chapters 4 & 5) Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
4 Dil Gelişiminin Aşamaları: Erken Üretimden İleri Yeterliliğe Lightbown, P. M., & Spada, N. (2013). How Languages are Learned. (Chapters 3 & 4) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 İDE'de Girdi ve Etkileşim VanPatten, B., & Williams, J. (2014). Theories in Second Language Acquisition: An Introduction. (Chapter on Input Processing) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Bireysel Farklılıkların Rolü: Motivasyon, Yaş ve Yetenek Dörnyei, Z. (2005). The Psychology of the Language Learner: Individual Differences in Second Language Acquisition. (Chapters on Motivation and Age) Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
7 İDE'de Bilişsel Süreçler: Bellek, Dikkat ve Öğrenme Mekanizmaları Ellis, R. (2008). The Study of Second Language Acquisition. (Chapters on Implicit and Explicit Learning) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
9 Öğretilen İDE: Sınıf Bağlamı ve Edinim Üzerindeki Etkisi Lyster, R., & Sato, M. (2013). Skill Acquisition Theory and the Role of Practice in L2 Developme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Dil Öğretiminde Yanlış Çözümlemesi ve Geri Bildirim Goo, J., & Mackey, A. (2013). The case against the case against recasts. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Görev Tabanlı Dil Öğretimi ve İDE Ellis, R. (2003). Task-based Language Learning and Teaching. (Selected chapters on task design and implementation) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
12 Teknoloji ve İDE: Dijital Araçlar ve Çevrimiçi Öğrenme Ortamları Chapelle, C. A. (2014). The Handbook of Technology and Second Language Teaching and Learning. (Selected chapters on digital tools and online environments) Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
13 İDE'de Ölçme ve Değerlendirme Brown, J. D., & Abeywickrama, P. (2010). Language Assessment: Principles and Classroom Practices. (Chapters on SLA and assessment) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 İDE'de Sosyokültürel Perspektifler Lantolf, J. P., & Thorne, S. L. (2006). Sociocultural Theory and the Genesis of Second Language Development. (Selected chapters on sociocultural perspectives) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 İDE Araştırmasında Geleceğin Yönleri ve Eğilimleri Ortega, L. (2014). Understanding Second Language Acquisition. (Final chapter on future directions) Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları I Hazırlık I Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları II Hazırlık II Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 10 8 80
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 3 6 18
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü (Saat) 146
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,84
AKTS 6 AKTS