Genel Bilgi
Kod | SY0021 |
Ad | Balıklarda İmmünostimulant Kullanımı |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. SELÇUK DUMAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Balık yetiştiriciliğinde enfeksiyonlardan kaynaklanan mortaliteyi azaltmak, savunmayı güçlendirmek ve canlının genel performansını düzeltmek için immünostimulantların kullanımı.
Dersin İçeriği
Balık yetiştiriciliğinde enfeksiyonlar ile mücadele için Muramyl dipeptid, Levamisol, Kitin ve Kitosan, Glucan, E ve C vitamini, Streptokok bileşenleri, Acemannan, Aquatim, Lentinan, Aerobic coryneforms’lar ve Hint fesleğeni (Ocimum sanctum) yaprak ekstraktı’nın immünostimulant olarak kullanımı
Dersin Ön Koşulu
Önkoşul yok
Kaynaklar
Vallejos-Vidal, E., Reyes-López, F., Teles, M., & MacKenzie, S. (2016). The response of fish to immunostimulant diets. Fish & Shellfish Immunology, 56, 34-69. Sakai, M. (1999). Current research status of fish immunostimulants. Aquaculture, 172(1-2), 63-92. Mehana, E. E., Rahmani, A. H., & Aly, S. M. (2015). Immunostimulants and fish culture: an overview. Annual Research & Review in Biology, 477-489. Alanla ilgili güncel makaleler
Notlar
Vallejos-Vidal, E., Reyes-López, F., Teles, M., & MacKenzie, S. (2016). The response of fish to immunostimulant diets. Fish & Shellfish Immunology, 56, 34-69. Sakai, M. (1999). Current research status of fish immunostimulants. Aquaculture, 172(1-2), 63-92. Mehana, E. E., Rahmani, A. H., & Aly, S. M. (2015). Immunostimulants and fish culture: an overview. Annual Research & Review in Biology, 477-489. Alanla ilgili güncel makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Balık yetiştiriciliğinde immünostimulasyonun önemi açıklar |
ÖÇ02 | İdeal immünositimulant özelliklerini bilir |
ÖÇ03 | Genel olarak kullanılan bazı immünostimulantları bilir |
ÖÇ04 | İmmünostimulantın balık immün sistemi üzerindeki etkilerini açıklar |
ÖÇ05 | Sentetik kimyasal ve bakteriyel türev immünostimülanları bilir |
ÖÇ06 | Bitkisel bileşenleri ve diğer immünostimülanları bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanındaki kurumsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanında uzmanlaştığı konularla ilgili kullanılan metot ve teknikleri değerlendirme ve ölçme için yeterli bilgiye sahip olur. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarında uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri paralel bilim dallarındaki bilgilerle sentezler ve yeni teoriler üretir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarındaki uzmanlaştığı konularla ilgili veri toplar, sonuçları değerlendirir, neden sonuç ilişkisi kurup çözüm önerileri üretir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı tek başına planlayabilir ve yürütebilir. Uzmanlaştığı konu itibariyle meydana gelebilecek problemlerin çözümüne, bireysel veya yardımcı araştırıcı olarak katkıda bulunur ve sorumluluk alır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır ve bu kaynaklardan yararlanır. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Alanında kazanmış olduğu uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik birikimleri hayata geçirir ve toplum yararına kullanır. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. Uzmanlaştığı konu ile ilgili olarak yazılı ve sözlü iletişimler kurar, toplantıları, seminerleri takip eder. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. Uzmanı olduğu alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanları ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirir. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında kazanmış olduğu bilgi ve deneyim birikimlerini, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı üretim tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İmmünostimülasyonun önemi | İmmünostimülasyonun önemi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | İdeal immünositimulantların özellikleri | İdeal immünositimulantların özellikleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Genel olarak kullanılan bazı immünostimulantlar1 | Genel olarak kullanılan bazı immünostimulantlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Genel olarak kullanılan bazı immünostimulantlar2 | Genel olarak kullanılan bazı immünostimulantlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Muramyl dipeptid’in immünostimulant olarak kullanımı | Muramyl dipeptid’in immünostimulant olarak kullanımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Levamisol’un immünostimulant olarak kullanımı | Levamisol’un immünostimulant olarak kullanımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Glucan’ın immünostimulant olarak kullanımı | Glucan’ın immünostimulant olarak kullanımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Kitin ve Kitosan’ın immünostimulant olarak kullanımı | Kitin ve Kitosan’ın immünostimulant olarak kullanımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | E ve C vitamininin immünostimulant olarak kullanımı | E ve C vitamininin immünostimulant olarak kullanımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Streptokok Bileşenleri’nin immünostimulant olarak kullanımı | Streptokok Bileşenleri’nin immünostimulant olarak kullanımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Acemannan ve Aquatim’in immünostimulant olarak kullanımı | Acemannan ve Aquatim’in immünostimulant olarak kullanımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Lentinan’ın immünostimulant olarak kullanımı | Lentinan’ın immünostimulant olarak kullanımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Aerobic coryneforms’ların immünostimulant olarak kullanımı | Aerobic coryneforms’ların immünostimulant olarak kullanımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Hint fesleğeni (Ocimum sanctum) yaprak ekstraktı ve kuşburnu'nun (Rosa canina) immünostimulant olarak kullanımı | Hint fesleğeni (Ocimum sanctum) yaprak ekstraktı ve kuşburnu'nun (Rosa canina) immünostimulant olarak kullanımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |