Genel Bilgi
Kod | SY0014 |
Ad | Su Ürünlerinde Elektron Mikroskobisi Uygulamaları |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. İbrahim DEMİRKALE |
Dersin Amacı / Hedefi
-SEM uygulama yöntemlerinin ve uygulamsının öğrenci tarafından öğrenilmesi
Dersin İçeriği
-SEM uygulamalarının su ürünleri çalışmalarında kullanım alanları, kullanım yöntemlerinin çeşitliliği, alternatif yöntemlerin nasıl geliştirilip uygulanabileceği
Dersin Ön Koşulu
ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
özgün makaleler ve kitap bölümler,
Notlar
örnek fotoğraflamalar ve çizimler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Taramalı Elektron Mikroskobisinin çalışma mekanizmasını, prensibini bilir ve uygulamaları açıklayabilir |
ÖÇ02 | geçirimli Elektron Mikroskobisinin çalışma mekanizmasını, prensibini bilir ve uygulamaları açıklayabilir |
ÖÇ03 | Yetiştiricilik çalışmalarında Taramalı Elektron Mikroskobisinin ve geçirimli Elektron Mikroskobisinin kullanım alanlarını sıralayabilir |
ÖÇ04 | hastalık çalışmalarında Taramalı Elektron Mikroskobisinin ve geçirimli Elektron Mikroskobisinin kullanım alanlarını sıralayabilir |
ÖÇ05 | yetiştiricilik ve hastalıklara ile alakalı konularda yapılan çalışmalarda ve uygulamalarda ortaya çıkabilecek olan yöntemsel sorunları çözebilir ve alternatif yöntem ve yollara geliştirebilir. |
ÖÇ06 | SEM ve TEM prosedürlerini bilir ve yöntem konusunda ortaya çıkabilecek olumsuz durumlarda alternatif çözüm yolları üretebilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanındaki kurumsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanında uzmanlaştığı konularla ilgili kullanılan metot ve teknikleri değerlendirme ve ölçme için yeterli bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarında uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri paralel bilim dallarındaki bilgilerle sentezler ve yeni teoriler üretir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarındaki uzmanlaştığı konularla ilgili veri toplar, sonuçları değerlendirir, neden sonuç ilişkisi kurup çözüm önerileri üretir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı tek başına planlayabilir ve yürütebilir. Uzmanlaştığı konu itibariyle meydana gelebilecek problemlerin çözümüne, bireysel veya yardımcı araştırıcı olarak katkıda bulunur ve sorumluluk alır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır ve bu kaynaklardan yararlanır. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Alanında kazanmış olduğu uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik birikimleri hayata geçirir ve toplum yararına kullanır. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. Uzmanlaştığı konu ile ilgili olarak yazılı ve sözlü iletişimler kurar, toplantıları, seminerleri takip eder. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. Uzmanı olduğu alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanları ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirir. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında kazanmış olduğu bilgi ve deneyim birikimlerini, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı üretim tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | mikroskop çeşitleri | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | elektron mikroskopları | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Taramalı Elektron Mikroskobu özellikleri ve kullanım alanları | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | SEM örnek hazırlama prosedürleri biyolojik materyal | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | SEM örnek hazırlama prosedürleri; inorganik materyal | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | SEM örnek hazırlama prosedürleri; miks materyal | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | SEM çalışmalarında karşılabilecek sorunlar ve çözüm yolları | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
9 | Geçirimli Elektron Mikroskobu özellikleri ve kullanım alanları | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | TEM örnek hazırlama prosedürleri; biyolojik materyal | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | TEM örnek hazırlama prosedürleri; inorganik materyal | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | TEM örnek hazırlama prosedürleri; miks materyal | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | TEM örnek hazırlama prosedürleri | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
14 | TEM çalışmalarında karşılabilecek sorunlar ve çözüm yolları | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | SEM ve TEM uygulamaları | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |