Genel Bilgi
Kod | SY0011 |
Ad | Bakteriyel Balık Hastalıkları |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. İbrahim DEMİRKALE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
-bakteri kaynaklı enfeksiyonların nedenlerini sonuçlarını, profilaktif önlemleri ve tedavisini bilir
Dersin İçeriği
-balıklarda enfeksiyona neden olan bakteriyel balık hastalıkları etmenleri, teşhiş ve tedavisinde kullanılan yöntemler
Dersin Ön Koşulu
ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
bacterial fish diseases, fish diseases and disorders, balık hastalıkları kitabı
Notlar
bacterial fish diseases, fish diseases and disorders, balık hastalıkları kitabı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | bakteri izolasyonu yöntemini anlatır |
ÖÇ02 | bakterileri konvansiyonel yöntem ile identifikasyon yönteminin ve gerekçelerini sıralar |
ÖÇ03 | gram pozitif ve gram negatif bakterilerin farklarını bilir |
ÖÇ04 | gram negatif bakterilerin oluşturdukları enfestasyonları sıralar |
ÖÇ05 | gram pozitif bakterilerin oluşturdukları enfestasyonları sıralar |
ÖÇ06 | bakteriyel hastalıklarda kullanılabilecek olan medikamentlerin özelliklerini sıralar |
ÖÇ07 | bakteriyel hastalıklarda kullanılabilecek olan medikamentlerin kullanım yöntemlerini sıralar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanındaki kurumsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanında uzmanlaştığı konularla ilgili kullanılan metot ve teknikleri değerlendirme ve ölçme için yeterli bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarında uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri paralel bilim dallarındaki bilgilerle sentezler ve yeni teoriler üretir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarındaki uzmanlaştığı konularla ilgili veri toplar, sonuçları değerlendirir, neden sonuç ilişkisi kurup çözüm önerileri üretir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı tek başına planlayabilir ve yürütebilir. Uzmanlaştığı konu itibariyle meydana gelebilecek problemlerin çözümüne, bireysel veya yardımcı araştırıcı olarak katkıda bulunur ve sorumluluk alır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır ve bu kaynaklardan yararlanır. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Alanında kazanmış olduğu uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik birikimleri hayata geçirir ve toplum yararına kullanır. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. Uzmanlaştığı konu ile ilgili olarak yazılı ve sözlü iletişimler kurar, toplantıları, seminerleri takip eder. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. Uzmanı olduğu alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanları ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirir. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında kazanmış olduğu bilgi ve deneyim birikimlerini, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı üretim tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | patojenlerin sınıflandırılması | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | bakteri nedir | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | patojen bakterilerin özellikleri | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | bakteriyel balık patojenlerinin sınıflandırılması | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | gram negatif bakterilerin oluşturdukları enfeksiyonlar; aeromonas enfeksiyonlar | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | gram negatif bakterilerin oluşturdukları enfeksiyonlar; Edwardsiella enfeksiyonları | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
7 | gram negatif bakterilerin oluşturdukları enfeksiyonlar;Vibrio enfeksiyonları | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | gram negatif bakterilerin oluşturdukları enfeksiyonlar; Pseudomonas enfeksiyonları | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | gram negatif bakterilerin oluşturdukları enfeksiyonlar; yersinia enefeksiyonları | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | gram negatif bakterilerin oluşturdukları enfeksiyonlar; enterococcus enfeksiyonları | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | gram pozitif bakterilerin oluşturdukları enfeksiyonlar; micrococcus enfeksiyonları | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | gram pozitif bakterilerin oluşturdukları enfeksiyonlar; lactococcus enfeksiyonları | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
14 | gram pozitif bakterilerin oluşturdukları enfeksiyonlar, staphylacoccus enfeksiyonları | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
15 | bakteri izolasyonu ve uygun antibiotik seçimi ve uygulaması | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |