Genel Bilgi
Kod | SD0253 |
Ad | Plastik Kirliliği ve Etkileri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Etiket | ADS Alan Dışı Seçmeli Dersler (Üniversite) ÜOD Üniversite Ortak Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEDAT GÜNDOGDU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SEDAT GÜNDOGDU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SEDAT GÜNDOGDU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı plastik kirliliği öğrenmek, plastik kirliliğin yaşam üzerindeki etkilerini anlamak, organizmalarla etkileşimleri öğrenmek, plastik kirliliğin araştırma yöntemlerini öğrenmek ve plastik kirliliğin nasıl azaltılacağını bilmektir.
Dersin İçeriği
Plastik nedir Plastik tipleri nelerdir Plastik üretiminin tarihsel gelişimi. Plastik kirliliğinin kaynakları. Plastik kirliliğinin çevreye bulaşma yolları. Microplastik.Plastik kirliliğinin canlılara olan etkisi. Plastik kirliliği araştırma yöntemleri. Plastik kirliliğini azaltma yolları. Sürdürülebilir tüketim.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Gündoğdu S. Plastik: Mucize mi Felaket mi. 2022. Yeni İnsan Yayınları Sistemdeki ders notu
Notlar
Çevik, C., Kıdeyş, A. E., Tavşanoğlu, Ü. N., Kankılıç, G. B., & Gündoğdu, S. (2021). A review of plastic pollution in aquatic ecosystems of Turkey. Environmental Science and Pollution Research, 1-20. Mihai, F. C., Gündoğdu, S., Khan, F. R., Olivelli, A., Markley, L. A., & Van Emmerik, T. (2022). Plastic pollution in marine and freshwater environments: abundance, sources, and mitigation. In Emerging Contaminants in the Environment (pp. 241-274). Elsevier.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Plastik tiplerini, plastiklerin karasal ve denizel ortamlara nasıl bulaştığını anlatır. |
ÖÇ02 | Plastik kirliliğinin yarattığı olumsuz etkileri ve plastik kirliliğini araştırma yöntemlerini anlatır. |
ÖÇ03 | Plastik kirliliği ile canlı yaşamı arasındaki ilişki ortaya konur. |
ÖÇ04 | Plastik kirliliğini azaltmanın yollarını anlatır. |
ÖÇ05 | Mikroplastikler hakkında bilgi verir. |
ÖÇ06 | Geri dönüşümün plastik kirliliğini önlemedeki yetersizliğini anlatır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Plastik nedir Plastik materyalin tarihi | Ders notlarının okunması gereklidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Plastiğin üretimi: Süreçler | Ders notlarının okunması gereklidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Plastiğin üretimi | Ders notlarının okunması gereklidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Plastik kirliliğine giriş | Ders notlarının okunması gereklidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Plastik kirliliği nedir? | Ders notlarının okunması gereklidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Plastik kirliliğinin kaynakları | Ders notlarının okunması gereklidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
7 | Plastik kirliliğinin yolları | Ders notlarının okunması gereklidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Önceki haftaların ders notlarının okunması gereklidir. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Mikroplastikler Nedir | Ders notlarının okunması gereklidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Mikroplastikler nasıl oluşur? | Ders notlarının okunması gereklidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Mikroplastiklerin etkileri | Ders notlarının okunması gereklidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Geri dönüşüm | Ders notlarının okunması gereklidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
13 | Geri dönüşüm ve plastik çöp ticareti | Ders notlarının okunması gereklidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Plastik kirliliğine karşı alınabilecek önlemler | Ders notlarının okunması gereklidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
15 | Plastik ayak izini azaltmanın yolları | Ders notlarının okunması gereklidir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki derslerden edinilen bilgiler gözden geçirilmelidir. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki derslerden edinilen bilgiler gözden geçirilmelidir. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |