STA712 Grafik Sanatı ve Sorunları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod STA712
Ad Grafik Sanatı ve Sorunları
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi OYA AYGÜN


Dersin Amacı

Grafik sanatı hakkında kuramsal altyapı oluşturmak ve tasarım alanındaki genel sorunlar hakkında bilgi vermek

Dersin İçeriği

Grafik tasarım ve uygulamalarında karşılaşılan sorunları ve çözümlerini kavratmak, bu sorunların çözümüne ilişkin gerekli bilgi ve deneyimi kazandırmak.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Lester, P.M. (2006). Visual Communication with Infotrac, Images With Messages. Belmont, Thomson Higher Education. Jamieson, G.H. (2007). Visual Communication, More Than Meets the Eye. Chicago, The University of Chicago Press. Uçar, T.F. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul, İnkılap Kitabevi. Berger, J. (2007). Görme Biçimleri. İstanbul, Metis Yayınları Arnheim, R. (2007). Görsel Düşünme. İstanbul, Metis Yayınları Williams, R., Newton, J., (2009). Visual Communication, Integrating Media, Art, And Science. Taylor and Francis. Grafik Tasarım Kuramı (2012)H. Armstrong (Mehmet Emin Uslu Çev.) İstanbul, Espas yayınları. Armstrong, H. (t.y. ). Grafik Tasarım. İstanbul, Espas Sanat Kuram Yayınları Fisk, P. (2010). Yaratıcı Deha. MediaCat Yayınları, İstanbul. Twemlow, A. (2008). Grafik Tasarım ne içindir, İstanbul, Yem Yayın. Uçar, T.F. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul, İnkılap Kitabevi. Harris, P., Ambrose, G. (2009). The Fundamentals of Graphic Design. AVA Publishing. Teker, U. (2009). Grafik Tasarım ve Reklam. İstanbul, Yorum Sanat Yayınevi.

Notlar

Lester, P.M. (2006). Visual Communication with Infotrac, Images With Messages. Belmont,


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Grafik Sanatlar/Tasarım hakkında temel kuramsal alt yapıya sahip olur.
ÖÇ02 Grafik Sanatlara/Tasarıma ait tarihsel örneklerle güncel örnekler arasında bağlantı kurar.
ÖÇ03 Alanla ilgili yapacağı uygulamalara temel oluşturan kuramsal bilgiyi seçer.
ÖÇ04 Literatür araştırması yapabilme ve kaynakları doğru kullanıp yazınsal ve sözlü olarak aktarabilme bilgi ve becerisine sahip olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir. 2
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. 2
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. 4
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanımı ve ders içeriği hakkında bilgi verilmesi Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Yazının icadı, Mezopotamya ve Mısır Uygarlıkları Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Doğu Batı kaynaklı süslemeli el yazıları Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Rönesans döneminde grafik sanatlar Kaynak Okuma Slayt Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Endüstri devriminin grafik sanatlara olumlu ve olumsuz etkileri Kaynak Okuma Slayt Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Arts and Craft hareketi Kaynak Okuma Slayt Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Genel konu tekrarı Kaynak Okuma Slayt Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Kaynak Okuma Slayt Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
9 Art Nouveau döneminde grafik sanatlar Kaynak Okuma Slayt Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 20. yüzyılın başında Avrupa sanat ve tasarımını yönlendiren modern akımların grafik sanatlara etkisi Kaynak Okuma Slayt Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 De Stijl ve Bauhaus akımlarının grafik sanatlara etkisi Kaynak Okuma Slayt Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Yeni Tipografi Kaynak Okuma Slayt Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Avrupa grafik sanatlarda Modernizm Kaynak Okuma Slayt Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Amerikada modern hareket Kaynak Okuma Slayt Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Genel konu tekrarı. Kaynak Okuma Slayt Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Soru Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları1 Soru Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 4 8 32
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS